Кінофестиваль Kharkiv MeetDocs покаже більше 40 стрічок онлайн

Марія КАТАЄВА

4-й Міжнародний кінофестиваль Kharkiv MeetDocs через посилення карантину в Харкові відбудеться в онлайн форматі.

 

Kharkiv MeetDocs – це міжнародний кінофестиваль документальних та ігрових фільмів, який фокусується на культурі, проблеми та повсякденному житті східних областей нашої країни. Kharkiv MeetDocs Eastern Ukrainian Film Festival є найбільшим кінофорумом Східної України. У 2020-му Kharkiv MeetDocs відбудеться вже в четвертий раз. Покажуть дві конкурсні та дві позаконкурсні програми. 

– На конкурс отримали 43 повні та 44 короткі метри, теми різні, і це дуже радує. Окремо виділю тему війни на Донбасі, як таку, що з'являється у багатьох картинах, іноді дуже несподівано. Чимало фільмів цьогоріч присвячені жінці – і як головній героїні, і як творцю. Це кінострічки про жінок і зняті жінками. Адже наш фестиваль не лише виступає за гендерну рівність, але й за належні права та рівні можливості роботи для жінок у кіноіндустрії, – прокоментувала Євгенія Крігсхайм, директорка кінофестивалю.

Усі покази фільмів на сайті meetdocsfestival.com будуть безкоштовними. Кількість сеансів на деякі картини з програми буде обмеженою. Для перегляду фільмів треба буде зареєструватися на офіційному сайті кінофестивалю meetdocsfestival.com.

ПРОГРАМА

Національний конкурс

У конкурсі змагатиметься шість стрічок. Найкращий фільм Національного конкурсу обиратиме професійне журі, що складатиметься з провідних кінематографістів України та Європи. Крім того, на сайті буде доступне голосування для глядачів.

— «Зарваниця» розповідає про паломництво у Західній Україні.

— War Note – це особисті відеозаписи з телефонів, камкодерів, фотоапаратів та ґоупро українських солдатів, які сплітаються в сюрреалістичну подорож на фронт війни з Російською Федерацією.

— фільм «Бєс» розслідує викрадення і ймовірне вбивство добровольця у 2014 році на Донбасі. Разом із його батьком, літнім рибалкою з півдня України, команда вирушила слідами викрадачів.

— «Вторгнення на Байконур» розповідає про нелегальне вторгнення на територію закритого військового об’єкту космодром «Байконур» у Казахстані, який охороняють російські спецслужби.

— «Поїзд «Київ-Війна» показує пасажирів поїзду Київ – Костянтинівка, з їхніми долями, болем, спогадами, надіями. Лише 12,5 годин розділяють мирний Київ та Костянтинівку – невелике промислове місто на сході країни, відразу за яким починається лінія фронту. Цей час у поїзді пліч-о-пліч проводять люди з різними характерами, соціальним статусом, політичними поглядами та переконаннями.

— Not alone – історія про людей, які втратили себе в житті, виявилися на вулиці, але завдяки спільноті «Емаус-Оселя» змогли стати на ноги і знайти своє місце в житті, дім і сім'ю. І об'єднавшись, почали допомагати іншим.




Кінофестиваль незалежних фільмів «Бардак» онлайн. 

Фестиваль «Бардак» вчетверте збирає незалежні короткі метри зі всієї України. І вперше – онлайн. Ви побачите документальні фільми про українську ментальність, емоційну та класичну анімацію, експериментальний, сучасний і традиційний погляд на дійсність. Усі ці формати, жанри й теми важко уявити в одній програмі, лише якщо не йдеться про «Бардак». Перейшовши в онлайн, фестиваль продовжує знайомити глядачів із різноманіттям кінопоглядів в Україні. В програмі – 25 стрічок.

Позаконкурсна програма

MeetDocs

До документальної позаконкурсної програми увійшли картини, що будуть вперше показані в Україні. Чимало фільмів цьогоріч присвячені жінці – і як головній героїні, і як творцю. Це кінострічки про жінок і зняті жінками.

  • «Для Сами», режисерка Ваад аль-Катеб, Великобританія, Сирія / 2019 / 100’. Інтимна й епічна подорож до жіночого досвіду війни. Сповнений любові лист молодої матері до своєї дочки, фільм розповідає про життя Ваад аль-Катеб через п’ять років повстання в Алеппо, у Сирії, коли вона закохується, виходить заміж і народжує Саму, у той час як навколо неї розгортається руйнівний конфлікт.
  • «Гаражанє», режисерка Наталія Єфімкіна, Німеччина / 2020 / 95’. За Полярним колом, у небезпечному районі, де гірничодобувна компанія є єдиним роботодавцем, гараж залишається останнім шансом для самореалізації – і видається таким же різноманітним, як і мрії його власників.
  • «У пошуках Саллі», режисерка Тамара Давіт, Канада / 2020 / 78’. Молода жінка з сім’ї вищого класу перетворюється на комуністичного бунтаря і потрапляє до списку осіб, найбільш розшукуваних військовим урядом. Вона йде в підпілля, і сім’я більше ніколи її не побачить. Через чотири десятиліття режисер Тамара Давіт поєднує таємниче життя своєї тітки Саллі та переосмислює ефіопський «червоний терор» – період насильства, потрясінь і масових убивств, який майже знищив ціле покоління освічених молодих людей у країні.
  • «Для когось іншого», режисер Свен Блюм, Швеція / 2020 / 90’. Долі трьох жінок у їхній емоційній подорожі, що спонукає до роздумів, коли вони позичають свої тіла та виношують чужу дитину. Історія відбувається в Каліфорнії, одному з небагатьох місць у світі, де комерційне сурогатне материнство є законним і куди дедалі більше європейців їздять, щоб винайняти сурогатну матір.
  • «Коли осяде пил», режисер Джон Аппел, Нідерланди / 2019 / 78’. Аматриче, Чорнобиль, Алеппо: три знакові місця катастрофи з сучасної історії. Аматриче був зруйнований землетрусом 2016 року, Чорнобиль пережив одну з найбільших ядерних катастроф у історії, і Алеппо, де з обережністю розпочалася відбудова, оскільки війна зруйнувала історичний центр.
  • «Гідроізоляція», режисерка Даніела Кьоніг, Німеччина / 2019 / 88’. Айше, Хавла і Рехаб виконують місію – вони усувають витікання, очищають резервуари для води й показують домогосподаркам, як правильно поводитися з водою. Після втрати чоловіка Айше пройшла навчання у своєї найкращої подруги й першої жінки-водопровідниці з Йорданії – Хавли Аль-Шейх, щоб мати можливість забезпечувати своїх трьох дітей. Відтоді вони разом працюють у громадській організації водопровідників, яку заснувала Хавла, і стають близькими подругами.


 

MeetNonDocs:

До програми увійшли українські ігрові стрічки.  

  • «Номери», режисери Олег Сенцов та Ахтем Сеітаблаєв, Україна, Польща, Чехія, Франція / 2020 / 104´. Це розповідь про ув’язнене суспільство, яке намагається побороти свої страхи й отримати свободу. У світі Номерів усе підпорядковується суворій системі й верховному правителю – Нулю. Десять героїв уже звикли бігти по колу та робити все відповідно до книги Правил. У них немає можливості вибирати, як жити й кого любити. Але життя змінюється з появою нового жителя, якому не відомі чинні закони.
  • «Забуті», режисерка Дар’я Онищенко, Україна, Швейцарія / 2019 / 90’/ Історія кохання тих, хто не забув, ким є насправді, і про кого не маємо права забути ми. Коли війна нищить усе навколо – пізнавані пейзажі, знайомих людей, звичне життя, – залишається стиснути кулаки й не дати зруйнувати себе. Ця боротьба об’єднала вчительку Ніну та сімнадцятирічного Андрія. Пристрасть, яка спалахнула між ними, – чи не єдина зброя проти усього божевілля, що відбувається навколо.
  • «Парфенон», режисер Мантас Кведаравічус, Литва, Україна, Франція / 2019 / 119’/ У дешевому борделі біля підніжжя афінської фортеці чоловік пригадує значущі події свого життя. Його пошуки любові та слави переповідають і переживають інші: повія з невиліковним минулим, гангстер, за яким полює зла доля, зневірена художниця-іконописець… В одній з історій чоловік знаходить своє багатство, в іншій – стає бродягою-пророком, у ще іншій – повертається додому до своєї дружини. Спогади зраджують його, але він знає напевно, що в одному з цих життів його буде вбито. 
  • «Мої думки тихі», режисер Антоніо Лукіч, Україна / 2019 /104’. Зазнавши безліч невдач у роботі й особистому житті, молодий звукорежисер-фрілансер Вадим отримує шанс розпочати все спочатку. Просте завдання – записати голоси закарпатських тварин – може стати його шансом назавжди залишити «незручну Україну» та вирушити у «привабливу Канаду». Подалі від проблем. Однак усе виявляється набагато складніше, коли головним супутником у новій роботі стає людина, що найменше для цього підходить, – мама Вадима.
  • Фільмом-закриттям 31 жовтня стане картина «Будинок» режисерок Тетяни Кононенко та Матільди Местер. Стрічка присвячена Держпрому – символу Харкова й шедевру конструктивізму.

    Нагадаємо, Кіноколо 2020: у столиці назвали кращі українські фільми.

Слідкуйте за актуальними новинами на наших каналах у Telegram та Facebook.

Sourse: vechirniy.kyiv.ua

No votes yet.
Please wait...

Ответить

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *