Автобаза КМДА: комфорт для чиновників за бюджетні кошти

Як їздять Києвом начальники департаментів КМДА

Автотранспортне підприємство  КМДА за підсумками господарювання у 2024 році зазнало фінансових збитків на мільйон 589 тисяч гривень. Тим не менш сюди щороку вливаються величезні бюджетні кошти, адже саме звідси починається комфорт столичних начальників. В гаражі є 80 службових автомобілів.

У цьому матеріалі з’ясовуємо, на яких службових автомобілях їздять директори департаментів КМДА, скільки кілометрів вони «намотали» в 2024 році і скільки пального «зжерли» машини. Цю інформацію було надано КМДА у відповідь на інформаційний запит Каштан NEWS.

Автомобільні «рекордсмени»

Отже, за 25-ма директорами департаментів КМДА закріплено службові автомобілі: Toyota Highlander, Toyota Camry, Toyota Corolla.

Своєрідним рекордсменом по кілометражу і витратах пального є директор Департаменту житлово-комунальної інфраструктури Дмитро Науменко. Службовий позашляховик Toyota Highlander торік пройшов 52 тисячі 854 кілометри, витративши 8 тисяч 509 літрів пального.

«Срібло» взяла директорка Департаменту надання адміністративних послуг КМДА Наталія Шамрай. Її службова Toyota Camry за рік «з’їла» 6 тисяч 133 літри пального, «наганявши» 49 тисяч 462 кілометри.

На третьому місці – Toyota Camry директора Департаменту промисловості та розвитку підприємства Володимира Костікова. Він наїздив 46 тисяч 202 кілометри, витративши 6 тисяч літрів пального.

Ліміти для еліти

За даними КМДА, встановлено ліміти середньодобового пробігу – від 100 до 200 кілометрів для кожного автомобіля. Ми бачимо, що  їх не перевищено. Але є питання: на якій підставі вирішили, що 200 кілометрів може бути щоденною нормою для службової автівки? Чому не 50 чи 80 кілометрів? За нашими підрахунками, начальницькі легківки щодня долають великі дистанції – до 140-ка й більше кілометрів. У яких справах можуть їздити муніципальні діячі? У важливих, звичайно. А їх безліч. Від нарад до проведення перевірок, відкриття виставок, спортивних турнірів, участь у різних конференціях, святкуваннях «з нагоди…», інспектування ремонтних, будівельних робіт. А доставка начальника від квартири до офісу КМДА? Як ж без цього? Ніяк. Така послуга була, є і буде. Залізобетонне правило.

Оперативність для боротьби з корупцією

Загалом машини, як йдеться у відповіді КМДА, використовують «для забезпечення оперативності та мобільності». Цікаво, чи надто важливою є «оперативність» у роботі директора Департаменту з питань запобігання та виявлення корупції КМДА Олега Тимошенка? Скількох корупціонерів виведено на чисту воді завдяки швидким діям керівника?

А між тим службова Toyota Camry Олега Тимошенка торік «пройшла» 36 тисяч 676 кілометрів, витративши 5 тисяч літрів пального. Ми не знаємо, де і яку корупцію в різних куточках міста виявляв Олег Миколайович, але ця Toyota Camry щодня «накручувала» чимало кілометрів. Проаналізувавши Фейсбук-сторінку департаменту, ми не знайшли інформації про те, що Тимошенко відвідав той чи інший район, побував на якомусь підприємстві, поцікавившись там тендерними закупівлями. Припускаємо, що в нього здебільшого була кабінетна робота. Нехай і важлива. Тим не менш, на директорську Toyota Camry витратили 5 тисяч літрів пального.

Toyota Camry
Toyota Camry 2024 року. Ілюстративне фото: з відкритих джерел

Цікаво було б дізнатися, яким чином «оперативність та мобільність» впливає на виконання службових обов’язків директорки Департаменту внутрішнього фінансового контролю та аудиту Оксани Колтик? Її службова Toyota Camry за рік подолала дистанцію у 37 тисяч 938 кілометрів.

Відрядження та кілометраж

Транспортне питання спонукає і до таких роздумів. У той час, коли чиновник перебуває у закордонному відрядженні загальна кількість кілометрів, які авто проїхало за рік, все одно вражає. Ось, скажімо, директорка Департаменту надання адміністративних послуг КМДА Наталія Шамрай у різні періоди була у відрядженнях загалом 16 днів.  Її службова Toyota Camry за рік  «наганяла» 49 тисяч 462 кілометри. Виходить, щодня машина «проходила» близько 137 кілометрів.

Директор Департаменту транспортної інфраструктури Руслан Кандибор загалом торік провів 15 днів у закордонних відрядженнях. Його службовий позашляховик Toyota Highlander у 2024 році «наїздив» 42 тисячі 937 кілометрів, витративши  7 тисяч 986 літрів пального.

Toyota Highlander
Toyota Highlander. Ілюстративне фото: з відкритих джерел

Понад 40 тисяч кілометрів за рік «пройшли» службові автомобілі Toyota Camry директорів департаментів земельних ресурсів, суспільних комунікацій, містобудування та архітектури, економіки, молоді та спорту, комунальної власності.

Дистанцію довжиною понад 30 тисяч кілометрів за 2024 рік подолали автівки керівників департаментів освіти і науки, територіального контролю міста, інформаційно-комунікаційних технологій, будівництва та житлового забезпечення, культури, охорони культурної спадщини, охорони здоров’я.

Якщо поцікавитися тендерними закупівлями на веб-порталі Прозорро, то можна побачити, що купує це АТП. Придбали бензин та дизпаливо на 20 мільйонів 75 тисяч гривень. Купують запасні частини для двигунів на 5 мільйонів 318 тисяч.

Цієї весни планується придбання автомобільних шин на 138 тисяч 859 гривень. У переліку закупівель також передбачені й інші товари.

Коли КМДА пересяде на велосипеди?

Словом, забезпечення комфорту керівників муніципалітету обходиться платникам податків досить дорого. А ми ж не можемо не згадати гучну піар-кампанію голови КМДА Віталія Кличка, присвячену альтернативному виду транспорту – велосипедам.

Віталій Кличко
Віталій Кличко показує приклад пересування містом на велосипеді. Фото: Facebook/Віталій Кличко

«Я завжди їжджу на такому транспорті по центру міста, де великі корки і на велосипеді набагато швидше пересуватись, і я буквально за декілька хвилин доїхав», – сказав Кличко в серпні 2019 року.

Хтось бачив сьогодні мера на велосипеді на запруджених вулицях?

А у березні того ж року він приїхав голосувати на виборах Президента України на… велосипеді. Прибув на виборчу дільницю у Київському військовому ліцеї імені Івана Богуна о восьмій ранку, одразу після відкриття дільниці. Яскравий піар та й годі.

У квітні 2016 року Київський міський голова заявив, що вирішив їздити на роботу на велосипеді. Про це навіть розповівів у Фейсбук.

«Вирішив на роботу і у справах в центральній частині міста їздити на велосипеді. І вже кілька днів кручу педалі…», – похвастався Кличко. Сказав, що цей транспорт є «зручним та швидким».

Мер навіть звеанувся до киян: «Я закликаю кожного зранку зробити зарядку, здійснити пробіжку, або проїхатися на велосипеді на роботу. Після цього і день пройде краще. До того ж, через затори доїхати до роботи на велосипеді можна швидше, ніж на машині».

Тільки є проблема: заклики Кличка геть не чують заступники голови КМДА. Всі вони їздять на елітних автомобілях: Toyota Highlander, Toyota Camry. Наприклад, найбільше пального торік витратило авто Toyota Highlander одного із заступників Кличка – 9 тисяч 645,48 літрів. Це  авто проїхало у 2024 році 51 тисячу 857 кілометрів.

Микола Поворозник
Микола Поворозник. Фото: КМДА

Чому ж перший заступник голови КМДА Микола Поворозник, чи його колега Вячеслав Непоп не пересядуть на велосипеди? Це неможливо! Бо статус чиновника одразу буде пущено під укіс. Хто ж захоче виглядати білою вороною? До того ж, комфорт так приємно гріє душу та серце.

Вячеслав Непоп
Вячеслав Непоп. Фото: КМДА

А як же бути з таким висловлюванням Кличка?

«Коли ти їдеш по Києву на велосипеді – на власні очі бачиш те, на що не звертаєш уваги, коли пересуваєшся на автомобілі. Щоранку після того, як я бачу проблеми міста, їдучи на велосипеді, голови районів та керівники комунальних підприємств отримують від мене відповідні доручення», – сказав мер.

Руслан Кандибор
Руслан Кандибор. Фото: Каштан NEWS

Порадили б очільнику Департаменту транспортної інфраструктури Руслану Кандибору бодай двічі на тиждень приїжджати на роботу велосипедом, можливо, тоді він звернув би увагу на жахливі ями на вулицях, занедбані зупинки, ржаві пасажирські маршрутки та розбиті трамвайні колії…  На жаль, ці поради – з області фантастики.

Цікаво, а якби одного дня у керівних посадовців міста раптом забрали службові автомобілі, то чи спіткав би столицю колапс? Навряд чи. Зате які кошти було б заощаджено в міській скарбниці.

Богдан ТУР

Читайте також: Послуги автобази КМДА для начальницького тіла

Источник

No votes yet.
Please wait...

Ответить

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *