Як популяризувати ідеї для соціальних змін: в Києві стартував тематичний фестиваль

Даша Гришина

З 16 по 18 жовтня у Києві пройде щорічний фестиваль соціальної реклами «Molodiya Festival». 

Дев’ятий рік поспіль у Києві відбувається фестиваль соціальної реклами. За перемогу змагаються режисери різного віку, аматори та професіонали. Тематика різноманітна: від демократичних цінностей до відповідального використання природних ресурсів. Ми вирішили дізнатися всі подробиці події та поговорили з співзасновницею «Molodiya Festival» Наталією Шевчук.

– Які особливості проведення цьогорічного Molodiya Festival? Чи були складнощі через карантин?

– Цьогоріч через ковід ми змушені шукати нові формати й активності. Перш за все, ми думали чим замінити щорічний хакатон. Адже декілька років він був важливою частиною фестивалю – громадські організації співпрацювали  з креаторами і на місці, за добу, створювали соціальну рекламу. Зараз ми максимально обмежимо взаємодію між відвідувачами. Тож замість хакатону буде конкурс сторіз.

– Яких лекторів та медійників запросили у цьому році?

– Пул спікерів цьогоріч формували з акцентом на екотемі: запросили комунікаційників гучних ініціатив – Кампанії Хутроoff, Відкриті Клітки, DOG MA, власницю етичної кав’ярні Sereda vegan point. Але будуть також і представники креативних агенцій та соціально відповідального бізнесу.

– В Україні соціальна реклама відображає інтереси суспільства і держави?

– Нам подобається бути трендсетерами – тими, хто встановлює нові тенденції. Серед наших тематичних пріоритетів – турбота про довкілля та етичне ставлення до тварин. Тож ми самі і стимулюємо інтерес суспільства до цих тем. Знімаємо про це соцрекламу, долучаємось до організації зоозахисних акцій і подій, проводимо покази тематичної соцреклами у кінотеатрах.

– Знімаючи соціальні ролики, чи можна використовувати напрацювання комерційної реклами, або ж це різні речі? Чи варто дистанціюватися від провокативних підходів комерційної реклами?

– Обов’язково потрібно використовувати напрацювання комерційної реклами. Вона ставить перед собою конкретні KPI (показники ефективності): збільшити продажі, збільшити кількість клієнтів тощо. Те саме мають робити і творці соцреклами. Якщо я знімаю ролик про адопцію тварин, то моє KPI – кількість тварин, яких заберуть з притулку за час кампанії. Тож у рекламі я маю не тільки переконати глядача, що таки краще взяти з притулку, ніж купити, а й озвучити чіткий механізм дій: ось притулок, ось його сайт, вибирайте. І маю співпрацювати із цим притулком, аби відслідковувати результати реклами. Провокація, шок – роби усе, що хочеш, але досягни своїх KPI.

– Чи вірите ви в те, що людина, у якої алкогольна залежність, наприклад, подивившись соціальний ролик замислиться і не просто вирішить змінитися, а зміниться?

– Так, це і є суть соцреклами – конкретні зміни. У нас є кейси, коли завдяки нашій соціалці (фестиваль працює і як платформа соцкампаній, тобто ми самі знімаємо ролики теж) люди змінювали своє життя: наприклад, дізнавалися про безоплатну правову допомогу і повертали собі роботу або домагалися аліментів.

– Які теми соціальної реклами найпопулярніші зараз? Чи можна говорити про «модні теми» соціальної реклами? Які теми найактуальніші сьогодні?

– Звичайно, модна екотема. На жаль, часто її озвучують поверхнево: купи авоську замість кулька – і ти вже врятував планету від глобального потепління. Звичайно, кульочки і сміття це погано, зло, несмак врешті. Але коли йдеться про зміну клімату, вся ця кульочно-сміттєва тема – мізер. Авжеж, цей мізер маємо виконувати, однак повинні і можемо робити значно більше, бо  причини стрімкої зміни клімату це спалювання викопного палива, величезна кількість приватного транспорту, тваринні ферми та великі сільськогосподарські комплекси тощо. І про це потрібно говорити у соцрекламі, озвучуючи і механізм дії: вимагати на рівні держави впровадження зеленої енергетики тощо. На особистісному рівні – це впровадження енергоефективності у власній квартирі, відмова від продуктів тваринництва тощо. І вже потім кульочки. Ми, як креатори, маємо глибше заглиблюватися у проблему. Ми як люди – маємо розвивати критичне мислення.

 

Важливі новини та перевірена інформація в Telegram і Facebook.

Sourse: vechirniy.kyiv.ua

No votes yet.
Please wait...

Ответить

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *