985
Про перспективи спорудження гілки метро до столичного масиву Виноградар розповів журналістам очільник компанії, що будуватиме підземку
Зокрема, керівник групи компаній «Автострада», з якою підписали контракт на будівництво двох нових станцій метро в Києві, не готовий прогнозувати, що їх відкриють у 2027 році. Про це він сказав в інтерв’ю виданню «Економічна правда».
За словами бізнесмена Максима Шкіля, все залежатиме від того, чи будуть у міському бюджеті на це кошти.
У контракті між КП “Київський метрополітен” і «Автострадою» прописано термін виконання будівельних робіт – 30 місяців (тобто закінчити мають на початку 2027 року), вартість – 13,785 млрд грн.
«Якщо війна триватиме, то я маю великі сумніви, що 14 мільярдів на будівництво метро на Виноградар будуть виділені», – сказав Шкіль. На журналістське запитання, чи готовий він прогнозувати відкриття на 2027 рік, Шкіль відповів: “Ні”.
До середини 2025-го в тунелі виконуватимуть підготовчі роботи, безпосередньо будівництво заплановано на другу половину року.
Максим Шкіль розповів і деякі невтішні подробиці. З’ясовується, об’єкт будівництва раніше не був належно законсервований, і там доведеться багато переробляти.
До речі, медіа розповідали, що контроль за величезними коштами міського бюджету, які виділяли монополістові для спорудження столичного метро, був дуже поганим.
На це звернув увагу і колишній Київський міський голова Леонід Косаківський.
«Як так сталося, що «Київметробуд», який було утворено у 1949 році для будівництва Київського метрополітену й інших підземних споруд, довели до такого стану, що він зараз не здатен робити те, заради чого його власне створювали? Йдеться ж про об`єкти критичної інфраструктури, до яких належить метро», – пише на сторінці у Фейсбуку Леонід Косаківський.
На його думку, в цьому винні не лише нинішні власники цього АТ, а й всі склади КМДА, починаючи з 1996 року, контрольні та наглядові державні органи, всілякі регулятори.
«Та й колишні керівники Київметробуду, що виявилися поганими його капітанами й поводарями в океані ринкової економіки, в результаті чого він потрапив до недбалих господарів, і зараз в такому плачевному стані… КМДА не бачила, що відбувається з цим підприємством впродовж 10 років свого владування в місті? Це ж справа не останніх днів, а років. Чому не била в набат, не використала всі законні можливості, щоб врятувати цю структуру, повернути її в належний стан?», – риторично запитує Косаківський.
Як нагадує «ЕП», компанія «Київметробуд» «виграла тендер на будівництво метро на Виноградар у 2018 році, запропонувавши 6 мільярдів гривень. 4 з них отримала, 1,5 мільярда поклала на депозит. Орієнтовно 2,5 мільярда витратила на ті роботи, які встигла провести. За ці 2,5 мільярда “Київметробуд” побудував один із двох тунелів від “Сирця” і частково виконав якісь роботи на наземній ділянці на вулиці Межовій».
«Ми бачимо результат: метро не збудоване», – коментує ці цифри керівник групи компаній «Автострада».
Читайте також: Майже 14 млрд гривень: оголошено тендер на будівництво метро на Виноградар
Більше новин, фото та відео у телеграм-каналі KASHTAN NEWS. Досі не підписані на новини Києва та України в телеграмі? Підписуйтеся та першими дізнавайтеся про найголовніше в телеграмі.