1,4K
Перевізник не мав досвіду транспортування
Комунальне підприємство «Київський метрополітен» невиправдано переплатило майже 160 млн грн за послугу транспортування вагонів, отриманих у дар від Польщі. Реальна ринкова вартість такого перевезення становить не більше 30 млн грн.

Такий факт встановили фахівці Державної аудиторської служби України під час проведення аудиту фінансової діяльності столичної підземки.
Під час перевірки з’ясувалося, що середньоринкова вартість транспортно-експедиторських послуг з організації міжнародного перевезення вагона метро з Варшави до Києва становить 0,5 млн грн. Натомість «Київський метрополітен» за кожен доставлений вагон заплатив 3,15 млн грн.
Таким чином, наголосили аудитори, за транспортування всіх 60 вагонів, що прибули з Польщі, відповідно до даних бухгалтерського обліку, було здійснено повну оплату на загальну суму 189,34 млн грн. А за результатами досліджень відкритих джерел інформації (зокрема, веб-сайтів низки операторів ринку перевезень) розрахункова вартість надання таких послуг могла становити лише близько 30 млн грн.
«Тобто зі столичного бюджету було витрачено в 6,3 раза більше коштів, ніж вимагала ситуація», — наголосили в ДАСУ.
У цьому контексті варто додати, що підприємство-переможець, яке доставило вагони в Київ, вочевидь дебютувало в сфері транспортно-експедиторських послуг. Зокрема, встановлено, що впродовж 2022-2023 років воно більше нікому з учасників ринку не надавало таких послуг. Перевезення вагонів з Польщі до Києва за договорами з «Київським метрополітеном» є його єдиним досвідом в цій галузі.

Втім, зауважили в ДАСУ, провести зустрічну звірку аудиторам не вдалося, оскільки їх не допустили на підприємство. Зважаючи на це, Держаудитслужба вимушена звернутися до Національної поліції з відповідним листом про допомогу.
Нагадаємо, за висновками фахівців ДАСУ, прострочений борг у 4 млрд грн, відтермінування та подорожчання будівництва на 8 млрд грн – наслідок «бізнес-схем» недоброчесного підрядника АТ «Київметробуд» та бездіяльності столичної влади є головними чинниками, які гальмують будівництво метро на столичний Виноградар.
Більше новин, фото та відео у телеграм-каналі KASHTAN NEWS. Досі не підписані на новини Києва та України в телеграмі? Підписуйтеся та першими дізнавайтеся про найголовніше в телеграмі.