3,5K
Зловмисники телефонують пенсіонерам-переселенцям від імені «Ощадбанку»
У Києві знов активізувалися телефонні шахраї: цього разу їхньою ціллю є пенсіонери – внутрішні переселенці, які користуються послугами «Ощадбанку».
До «Каштан NEWS» звернулася наша постійна читачка, яка на початку повномасштабного вторгнення була вимушена переїхати з Сєвєродонецька. Як і багато хто з українських пенсіонерів, жінка отримує пенсію на картку «Ощадбанку». Нещодавно вона зіткнулася з телефонними шахраями, які намагалися видурити в неї гроші під приводом ідентифікації, яку мають пройти пенсіонери-ВПО.
Шахрайська схема
Пенсіонерці зателефонували з одного з офіційних номерів, якими користуються працівники «Ощадбанку», і повідомили, що банк нібито має ідентифікувати її особу та перевірити, чи не переказували вона гроші на окуповані території. Для цього невідомий чоловік, який представився банківським працівником, попросив у жінки назвати останні чотири цифри картки, особисті данні, включаючи дату народження, та дати останніх транзакцій.

Це насторожило «жертву», і вона сказала невідомому, що якщо він дійсно працює в банку, то сам може побачити у базі її особисті дані та перевірити, коли востаннє вона розплачувалася картою.
Тоді чоловік заявив, що зараз пенсіонерці зателефонують з іншого номера і назвуть цифровий код, який потім вона має йому повідомити, інакше банк нібито заблокує їй картку.
«У мене тут кнопка, якщо ви не скажете код, я її натисну – і картка буде заблокована», – погрожував він.
Жінка кинула трубку, однак їй ще кілька разів телефонували невідомі з номерів різних мобільних операторів і називали цифри, які вона повинна повідомити, коли їй знову зателефонують «з банку». Телефонував і перший «працівник», вимагаючи, щоб жінка назвала йому цифри, які озвучили їй його спільники, знов-таки погрожуючи заблокувати картку.
Доступ до корпоративних номерів
На щастя, жінка не піддалася на «розвод» і пішла до найближчого відділення «Ощадбанку». Там їй повідомили, що банк наразі не проводить ідентифікацію пенсіонерів-ВПО, тим більше, за телефоном. Однак номери, з яких телефонував незнайомець, дійсно виявилися офіційними номерами, якими користуються працівники банку.

Цю інформацію підтвердили нам і в контакт-центрі «Ощадбанку», куди «Каштан NEWS» звернувся з проханням прояснити цю дивну історію.
«Номери телефонів, з якого працівники АТ «Ощадбанк» телефонують клієнтам, такі: +38 (044) 350-01-33 та +38(044) 363-01-33. Зауважимо, що Ваше звернення передане для опрацювання відповідному підрозділу банківської безпеки АТ «Ощадбанк», – ідеться у відповіді на журналістський запит.
Водночас у роз’ясненні, опублікованому на офіційному сайті «Ощадбанку», зазначається, що для фізичної ідентифікації пенсіонери, які мають статус ВПО, повинні звернутися до каси будь-якого відділення «Ощадбанку» з паспортом та платіжною карткою на яку приходить пенсія.
«Також для фізичної ідентифікації внутрішньо переміщена особа, яка одержує пенсію через поточний рахунок у відділенні Ощадбанку, може особисто або за допомогою відеоконференцзв’язку звернутися до територіальних органів Пенсійного фонду України або авторизуватися в особистому електронному кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України або, якщо одержувач пенсії тимчасово проживає за кордоном, посвідчити у відповідній закордонній дипломатичній установі України факт, що такий одержувач пенсії є живим», – роз’яснюють у банку.
Також в «Ощаді» підкреслюють, що навіть якщо пенсіонер не пройде ідентифікацію, банк не зупинятиме видаткові операції за картковими рахунками. Тож про блокування картки в жодному випадку не йдеться.
Ігнорування – кращий захист
Однак роз’яснення на офіційному сайті читають не всі, а наполегливому шахраю досить нескладно залякати людину похилого віку блокуванням картки або іншими вигаданими наслідками. Тим більше, судячи з випадку з нашою читачкою, злодії мають доступ до номерів, якими користуються справжні працівники банку.

Чого ж домагаються телефонні зловмисники?
По-перше, і найголовніше, щоб жертва озвучила їм секретний код, за допомогою якого можна підтвердити зняття з картки грошей, вхід до Інтернет-банку або переадресацію вхідних дзвінків та повідомлень клієнта на номер шахрая. Для цього зловмисники просять назвати цифри або (у випадку переадресації) просто набрати їх на телефоні.
По-друге, шахраям потрібні особисті дані жертви та дати останніх транзакцій з її рахунку. Ці дані вони озвучують під час телефонного спілкування зі справжніми працівниками банку, щоб видати себе за жертву та підтвердити списання грошей з її рахунку. На відміну від справжніх банківських працівників, шахраям невідома ця інформація, тому вони намагаються «витиснути» її з жертви.
Тому, якщо вам телефонує невідома людина і просить надати такі або будь-які інші дані – просто покладіть слухавку, а потім зателефонуйте особисто до банку за телефонним номером, який вказано на звороті вашої картки.
Юлія ТЄНЄНЬОВА
Більше новин, фото та відео у Телеграм-каналі KASHTAN NEWS. Досі не підписані на новини Києва та України в Телеграмі? Підписуйтеся та першими дізнавайтеся про найголовніше в Телеграмі.