Жахіття київських доріг на тлі піару

Нещодавно мер Києва Віталій Кличко перевірив, як оновили трамвайні колії та  відремонтували проїзну частину для автомобілів і громадського транспорту на певному дорожньому відтинку вулиці Кирилівська, що в Подільському районі

Мер залишився задоволений «інспекцією», розповівши на своїй сторінці у Фейсбуку, що цьогоріч нарешті «Київпастранс» замінить зношені аварійні колії на вулиці Глибочицькій. Додамо: на багатостраждальній Глибочицькій, на якій десятиліттями суцільно не оновлювали асфальтне покриття разом із трамвайними коліями. Тут були лише ямкові, дрібні ремонти та латання квадратних метрів.

Віталій Кличко робить селфі з будівельниками. Фото: КМДА

Інспектування мером Кирилівської викликало в багатьох киян низку запитань, про що свідчать їхні дописи у соцмережах. Наприклад, Daryna Gulei пише: 

«Скажіть, будь ласка, чи буде продовжена реконструкція вулиці Кирилівської у 2025 році, чи на цьому – крапка? Адже зупинили всі роботи  до перехресття з вулицею Оленівська».

Ще сердиті коментарі до допису мера:

Юджін Українець:

«Контроль потрібен. Але є питання: якщо займатися таким буденним контролем за багатьма ремонтами, довгобудами тощо, то коли вирішувати головні справи Києва? Якщо система контролю потребує такої персональної уваги першої особи міста, то вона недієва. Чи не пора показати на двері чиновникам із цієї системи, а саму її вдосконалювати?»

Viktor Zagreba:  

«Пане Кличко, а можна побачити чек-лист вашої перевірки Кирилівської? Чи ви просто проінспектували по-народному, без методики?»

Кирилівська
Відремонтована частина вулиці Кирилівської. Фото: Віталій Кличко/Facebook

Oleksa Shkatov

«Цікаво, як же мер перевіряв трамвайні колії? Проїхався своїм джипом, чи не погнулися часом?»

Ivan Mokrytskyy:

«Раджу Кличку перевіряти весь процес ремонту дороги. А не поверхневі оглядини після закінчення роботи! Мер продовжує піаритися».

Кирилівська
Стан невідремонтованої частини вулиці Кирилівської від вулиці Оленівської до Щекавицької. Скріншот відео ютуб

Словом, з київськими дорогами у нас біда. Так було раніше. Не дуже змінилася ситуація на краще й нині. Приміром, на вже згадуваній нами Кирилівський Кличко забув сказати, скільки років київські водії проклинали тут жахливі ями. Цього страхіття Кличко раніше чомусь не бачив, утім як і подібної картини на багатьох київських вулицях. Мер ніколи не інспектував ями на дорогах, його не хвилювало, що, скажімо, історична частина Подолу роками «застигла» в розбитих дорогах. А саме це можемо побачити нині на Верхньому та Нижньому Валах. Тут також десятиліттями виконували лише ямковий ремонт. І керівництво міста це влаштовувало. Латали ями замість того, щоб робити по-європейськи. В ці ями «закопували» чималі бюджетні кошти. А Поділ – це ж перлина Києва!

Сьогодні директор Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Руслан Кандибор змушений визнати: на вулиці Глибочицькій,  Верхньому та Нижньому Валах склалася непроста ситуація через зношені аварійні колії.

Водночас киває на попередників, каже, що «у місті понад 50 років трамвайні колії не міняли».

Глибочицька
Стан рейок на вулиці Глибочицькій. Фото: Каштан NEWS

Зручна позиція, чи не так? Роками займатися примітивним латанням ям на дорогах, а тепер кивати на попередників. А якщо і заасфальтують частину якоїсь дороги, то київське начальство всіляко піариться, намагаючись показати, які вони дбайливі господарі. Піар на тлі жахливих київських доріг.

Киянин Igor Kurylo пише:

«Віталію Володимировичу, запрошую вас на захоплюючу екскурсію Подолом, зокрема на Глибочицьку! Побачите рідкісні види розбитих бордюрів, унікальні рейки-артефакти. Беріть зручне взуття, дорога – як пригода».

А які тротуари на Глибочицькій! Це страхіття ХХІ століття! Утім міський голова цими стежками не ходить. Як і очільник «Київавтодору» Федоренко.

Глибочицька
Стан тротуару на вулиці Глибочицькій. Фото: Каштан NEWS
Стан тротуару на вулиці Глибочицькій. Фото: Каштан NEWS

Дописувач Фейсбуку Саша Горбонос звертається до Кличка:

«Зробіть щось з Глибочицькою, Нижнім та Верхнім Валами – трамвайні рейки  загрозливо випирають над бетонними плитами».

На деяких ділянках вулиці Глибочицької на старих бетонних плитах між трамвайними рейками вже видно шматки ржавої арматури.

Стан дорожнього покриття вулиці Глибочицької. Фото: Каштан NEWS

Очікуємо, коли ж почнеться ремонт Глибочицької. Міський голова запевняє, що це станеться в 2025-му.

Раніше «Київавтодор» повідомив, відповідаючи на інформаційний запит Kashran  NEWS, що в  2023 році

«на Глибочицькій за бюджетні кошти виконано поточний (дрібний) ремонт проїзної частини гарячою асфальтобетонною сумішшю обсягом 343,6 м2 та тротуарів площею 10 м2. Загальна вартість робіт становить 361,3 тис. грн».

Глибочицька
Стан дорожнього покриття вулиці Глибочицької. Фото: Каштан NEWS

Це вкотре свідчить, що замість капітального ремонту на всій довжині вулиці обмежилися дрібним. Угатили сюди 383 тисячі бюджетних гривень. А який результат? Глибочицька як була жахливою, так і залишилася. Сьогодні Кличко планує направити сюди нові фінансові ресурси. І так до безкінечності?

Це  типова картина Києва. З такими підходами ми не скоро матимемо європейські дороги.

Можна назвати десятки й більше вулиць, де виконували лише дрібне асфальтування. Так, у період з 2023 року  до першого кварталу 2024 року включно взялися за Залізничне шоссе:  тут був дрібний ремонт загальною площею 287 квадратних метрів, а також роботи із заливки тріщин плавильно-заливальною машиною обсягом 1084 погонні метри. Загальна вартість становила  266,9 тис. грн. Коли ж Залізничне шосе буде повністю у відмінному стані? Чекаємо.

Стан Вознесенського узвозу на сервісі Google street view

А погляньмо на Вознесенський узвіз, де також профінансували ямковий ремонт дорожнього покриття. А що нині? Для автомобілістів ця дорога все ще залишається жахливо, особливо на спуску біля Верхнього Валу.

«Київавтодор» рапортує, що ліквідували ями на Золотоустівській. Нехай би Кличко проінспектував  цю вулицю: тут – дорожні «хвилі», а не асфальтне покриття.

Керівництво підприємства стверджує, що неподалік, на вулиці Дмитрівській, «заплановано виконання поточного ремонту балансової проїзної частини та тротуарів на ділянці від вулиці  Бульварно-Кудрявської доПавлівської». Цікаво почути, коли буде капітально оновлено Дмитрівську разом із трамвайними коліями?

До речі, це та сама Дмитрівська, яка десятиліттями не бачила капремонту.

Стан вулиці Дмитрівської на сервісі Google Street view

А ми ж пам’ятаємо солодкі обіцянки мера. Зокрема, у 2015 році Віталій Кличко наголосив, що стан сучасних доріг – наслідок корупції. (Невже хтось має сумнів у цьому?).

 «Гроші на ремонт вулиць просто розкрадалися. Якщо наша мета – будувати європейську столицю, то без гарних, якісних доріг зробити це неможливо. Кияни знають про проблеми, але наше завдання – їх вирішувати», – підкреслив тоді  міський голова.

Віталій Кличко зауважив, що в 2015 році  в  столичному бюджеті на капітальний ремонт і реконструкцію доріг було закладено 131 млн грн і 264 млн – на їх утримання.

«На жаль, у нас недостатньо коштів, щоб одразу провести реконструкцію усіх доріг у столиці, адже 90% з них потребують ремонту. Наступного року ми кратно збільшимо фінансування і, відповідно, кількість доріг, які відремонтують у Києві. А автомобілісти відчують, що ситуація справді змінилася на краще», – наголосив він.

На жаль, кияни не відчули змін на краще.

Потім були чергові обіцянки. Столична влада в 2017-му збільшила фінансування ремонту столичних доріг, заявив в ефірі каналу «Київ» мер Києва Віталій Кличко.

Мер наголосив, що цього року будуть відремонтовані ті дороги, які капітально не ремонтувалися по 30-40 років. Кличко сказав, що 80 відсотків київських шляхів – у неналежному стані.

Кличко
Віталій Кличко під час інспекції вулиці Кирилівської. Фото: Віталій Кличко/Facebook

«Деякі дороги удвічі-утричі перевищили термін своєї експлуатації. Багато років гроші не вкладалися в їх ремонт. Але зараз ми всі сили спрямували на те, щоб змінити ситуацію», – запевняв очільник столиці.

Чи змінили ситуацію на краще? Розбиті Глибочицька, Верхній та Нижній Вали, Дмитрівська, Залізничне шосе та інші вулиці свідчать: міські управлінці не можуть упоратися з дорожнім господарством.

Мер періодично жаліється, що  «одночасно відремонтувати понад 1660 км доріг у столиці не вдасться.

«Але ми взяли завдання – за 3-4 роки кардинально змінити ситуацію зі станом столичних шляхів, якщо будемо працювати такими ж темпами, як і в минулому році. Ми збільшили фінансування «Київавтодору». Плани дуже амбітні, і ми повинні з цими планами впоратися», – запевнив Кличко в 2017-му.

Чому ж «амбітні» плани накриваються мідним тазом? Спостерігаємо лише латання дір.

Глава «Київавтодору» Олександр Федоренко малює перспективи:

«Надалі в планах розглядається ремонт вулиці Дмитрівської, де також є трамвайні колії».

Отже, лише розглядається? І коли нарешті Дмитрівська засяє? Щоб і нові трамвайні рейки тут з’явилися…

До речі, у громадській організації «Пасажири Києва» проаналізували акти обстеження технічного стану вулиць і вирішили порівняти їх із планом капітальних ремонтів на наступні роки.

«Висновки невтішні – місто збирається проводити капітальні ремонти здебільшого тих вулиць, які цього не потребують і де можна було б обмежитись середнім ремонтом… Замість того, щоб активно ремонтувати трамвайні колії, 65% яких потребують невідкладного ремонту або реконструкції, місто продовжує вкладати мільярди гривень в капремонти вулиць, які цього не потребують», – зазначають в громадській організації.

Читайте також: Яма на ямі по-європейськи

Богдан ТУР

Источник

No votes yet.
Please wait...

Ответить

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *