То  яма, то канава: як у Києві  ремонтують дороги  

У столиці надають перевагу одному способу  ремонту доріг

Після зими люди, які так чи інакше користуються дорогами,  оцінюють їхній стан. Адже  волога, мороз і відлига роблять свою кепську справу: псують дорожнє покриття. Тому недарма  після зими  в народі жартують, що асфальт зійшов разом із снігом.

Каштан NEWS вирішив дослідити стан столичних доріг та їхній ремонт.

Цікаві факти

За офіційними даними, у Києві налічується 1962 вулиці, 524 провулки,  55 площ і майданів, 32 проспекти, 20 бульварів, 15 узвозів, 12 проїздів, 11 шосе, 5 доріг, 3 алеї, 3 набережні, 2 тупики. Загальна протяжність київських вулиць становить 1667 кілометрів.

Перекриття шляхопроводу між станціями метро "Дарниця" та "Лівобережна".
Ілюстративне фото: з відкритих джерел

Найкоротшою вулицею столиці є Інженерний провулок у Печерському районі. Його протяжність – всього 83 метри. А найдовшою вулицею  є Броварський проспект, який має довжину майже 14 кілометрів.

Нині середня вартість капітального ремонту  квадратного метра дороги в Києві становить  майже 7 тисяч гривень.

Справи непогані

Аналітики Громадської організації «Пасажири Києва» дійшли висновку, що  загальний стан столичних доріг можна оцінити  як непоганий. Адже, зокрема, магістральні дороги, починаючи з 2014 року, ремонтувалися, а деякі навіть зазнали реконструкції, тому нині перебувають у більш-менш прийнятному стані. Проте деякі з них мають доволі сумний вигляд.

«Більше проблем додають так звані вулиці місцевого значення, тому що на них менше всього звертають уваги, і їх майже ніколи не ремонтують. Іноді здійснюють ремонти за рахунок забудовника, який тягне до новобудов нові інженерні комунікації і тому змушений за власний кошт відновити розрите дорожнє полотно», — коментує ситуацію експерт ГО Олександр Рак.

Ілюстративне фото: з відкритих джерел

Водночас у Києві, додає експерт, чимало вулиць перебуває не на балансі міських комунальних управлінь чи служб. Насамперед, це стосується тих вулиць, які  колись розташовувалися на околицях міста і входили до складу сіл, котрі потім  поглинула столиця.

Проблемні місця

Відповідно до досліджень незалежних фахівців, серед магістральних вулиць у найгіршому стані нині перебувають вулиця Харченка, що в Бортничах, Дніпровська набережна, і частково  Харківське шосе в межах Дніпровського району. Також бажає кращого зовнішній вигляд вулиць Дарницького району —  таких як Драгоманова, Урлівської.

Треба зауважити, що на багатьох вулицях місцевого значення відсутні тротуари для пішоходів, а на деяких магістральних «забули» спорудити системи водовідведення, внаслідок чого під час злив вони  перетворюються на справжні озера.

За словами транспортного експерта, також у Києві потребують прискіпливої уваги  ремонтних бригад вулиці, на яких здійснюється спільний рух трамваїв і колісного транспорту. Такі ділянки здебільшого вимагають не стільки капітального ремонту із збереженням геометричних і функціональних параметрів та властивостей, скільки — реконструкції. Адже їх колись  будували без урахування розвитку міста, а тому вони вже не відповідають викликам і потребам сьогодення.

Стан вулиці Глибочицька до початку ремонтних робіт. Фото: Каштан NEWS

Тобто, якщо узагальнити, зауважив Олександр Рак, то магістральні вулиці міського значення перебувають у прийнятному стані. Деякі питання є до магістральних доріг районного значення. А ось найгострішим «головним болем» для міста залишаються вулиці місцевого значення.

До речі,  пошкоджене чи зношене покриття на магістральних вулицях Києва становить 30 відсотків. Найбільше негативних цифр у цьому контексті додають вулиці великої протяжності.

Найпопулярніший  ремонт

Часто  ми  бачимо, що дорожні бригади  здійснюють так званий локальний або ямковий ремонт. Однак, як стверджують фахівці, такі заходи з відновлення якості дорожнього полотна в Києві, на диво, не є масовими. Так само, як і менш «популярним» є заливання тріщин у асфальті за допомогою бітумних сумішей. Натомість, наголошує співрозмовник, з того обсягу коштів, які виділяють на ремонти київських доріг, більшу частину поглинають капітальні ремонти, оскільки вони набагато дорожчі.

Ямковий ремонт
Ямковий ремонт дороги. Ілюстративне фото: з відкритих джерел

Не так, як у Європі

Якщо порівнювати наші ремонти доріг з тими, які здійснюють у містах Європи, то ми відрізняємося, на жаль, у гірший бік. Насамперед, у тому, що стосується перепланування вуличного простору, його геометричних змін. Адже  в нас надають перевагу капітальному ремонту доріг. А його формат не передбачає, умовно кажучи, «руху» дороги в бік. Тому доволі часто користувачі стикаються з тим, що на різних ділянках вулиць ширина проїзної частини відрізняється, і таким чином виникає зайвий простір, який не зовсім є зрозумілим для подальшого використання.

Тобто, пояснює транспортний аналітик,  ми фактично консервуємо ті вулиці, які було побудовано 30-50 років тому. Адже підходи до їхнього будівництва, які існували  раніше, вже не завжди відповідають принципами сталого розвитку міста, мобільності, де в пріоритеті є пішохід, громадський транспорт, велосипед.

«У країнах Європи, якщо роблять якісь капітальні вкладення в розвиток доріг, то переосмислюють функціонал вулиці», — ділиться досвідом Олександр Рак.

Яскравим прикладом цьому, зазначає експерт, є Париж. У столиці Франції до Олімпіади змінили  підхід щодо використання вулиць на користь велосипедистів, а не  автомобілів.

Велосипедно-автобусна вулиця в Парижі. Фото: Google Street view

«У нас  звикли проєктувати дороги з ухилом на потреби, перш за все, автомобілістів. А якби ми робили за такими підходами, як в Європі, то наші вулиці  виглядали б інакше,  з більшою кількістю озеленення», — переконаний Олександр Рак.

Марнотратство

Ми зробили аналітику, продовжує експерт, і з’ясувалося, що  цього року планують  здійснити  капітальні ремонти на десяти великих вулицях. Проте з цієї  кількості запланованих до ремонту об’єктів пошкодження понад два відсотки мають лише три вулиці. А тому, наголосив Олександр Рак, наші висновки невтішні: місто збирається проводити капітальні ремонти здебільшого на тих вулицях, які цього не потребують, і на яких можна було б обмежитися середнім ремонтом за значно менші кошти.

Наприклад, це стосується вулиць Набережно-Лугової, Межигірської, Святошинської, Бальзака,  Міської, а також проспектів Шухевича, Лобановського, Свободи.

Стан вулиці Набережно-Лугова. Ілюстративне фото: Google Street view

До речі, звернув увагу експерт, останнім часом у Києві доволі розповсюдженою є практика зайвого «освоювання» бюджетних коштів внаслідок таких  ремонтів.

Що можна змінити

Як вважають фахівці, відповідь на це запитання доволі проста й очевидна: необхідно відокремлювати і переносити акцент уваги на ті вулиці, дорожнє покриття на яких  дійсно зношене і потребує заміни. І в залежності від цього обирати: чи проводити капітальний ремонт такої вулиці, чи  реконструкцію.

«На жаль, у нас віддають перевагу першому підходу. Чому? Тому що капітальний ремонт простіше проєктувати і вивести в натуру на існуючий об’єкт із завданням певних точкових змін», — пояснив активіст.

Також, зазначив експерт, якщо на якійсь вулиці потрібні зміни, то треба спочатку думати, який тип робіт тут буде достатній, а потім, розробляти проєкт і складати кошторис. Доволі часто слушні пропозиції не можна реалізувати в межах капітального ремонту, це можливо  лише під час реконструкції. Однак досить часто трапляється так, що  підхід до виконання робіт уже обрано, тому зміни внести  неможливо.

Євген ДЕМЯНОВ

Источник

No votes yet.
Please wait...

Ответить

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *