130
Керівні управлінці Київської міської державної адміністрації полюбляють їздити у закордонні відрядження
З якою метою вояжують, особливо під час війни? Обмінюються передовим досвідом з іноземними колегами, беруть участь у виставках, конференціях, відвідують тамтешні підприємства. Звичайно, на ці справи витрачають бюджетні кошти із столичної скарбниці, тобто гроші платників податків.
Редакція поцікавилася в КМДА, у яких країнах побував торік директор Департаменту транспортної інфраструктури Руслан Кандибор. Нам відповіли, що Руслан Васильович їздив до Чехії (місто Високе Мито) з 31 липня до 9 серпня, до Люксембургу з 22 до 25 вересня, а також до Німеччини (Берлін) з 25 до 29 вересня.

Майже 200 тисяч на службовий іноземний тур
На відрядження до Німеччини та Великого Герцогства Люксембург йому було виплачено 127 тисяч 129 гривень, а до Чехії – 55 тисяч 92 гривні.
На підставі інформаційного запиту редакція одержала копію звіту Руслана Кандибора про відрядження до Чехії. Читаємо, що разом із ним у місті Високе Мито також побували директор Департаменту Володимир Репік, начальник КП ШЕУ Печерського району Сергій Гудзенко, а також начальник КП ШЕУ Дніпровського району Сергій Бойко. Розпорядження про цей візит підписав Віталій Кличко. Що робив київський чиновницький десант у Чехії?
Як звітує Руслан Кандибор, «основною метою відрядження була участь у оцінці перспектив співпраці з чеськими партнерами, огляд виробничого підприємства, складу запчастин та повного спектру автомобілів для втілення спільних проєктів, вивчення чеського досвіду у сфері вдосконалення обслуговування та експлуатації транспортних засобів. В ході візиту здійснено огляд виробничих потужностей заводу «Iveco Bus» та ознайомлення з принципами роботи підприємства, методами покращення експлуатації транспортних засобів, знайомство з керівництвом та персоналом».
Виникає запитання: як ж «перспективи співпраці з чеськими партнерами»? У звіті про це ані слова. Коли буде втілено «спільні проєкти» і які? Також невідомо. А ось із чеським «досвідом» зрозуміло і без пояснення Кандибора – автомобільне виробництво тут завжди було на високому рівні. Отож, столична делегація послухала, побачила, як все класно у партнерів, а що буде далі зі співпарцею – здогадайтеся, мовляв, самі.
Щоправда, київським гостям ще показали автобуси «Iveco», влаштували ознайомчу поїздку на завод. А ось і важливий аспект візиту: «обговорювались питання щодо можливості придбання транспортних засобів «Iveco» на пільгових умовах». За рамками звіту Кандибора, на жаль, залишилося питання – чи згодні чехи продати Києву свою техніку за пільговими цінами? Зрешою, чи наша міська влада виділяє на це кошти? Міській громаді про це посадовці КМДА не розповідають.

Наприклад, у 2023 році кошти з місцевого бюджету на придбання для КП «Київпастранс» автобусів, тролейбусів і трамваїв не були передбачені.
Водночас із відкритих джерел відомо, що більшість рухомого складу громадського транспорту столиці має високий рівень зношеності (майже 70%), не відповідає нормам безпеки, комфорту (лише 39,5% рухомого складу комунального транспорту столиці обладнано кондиціонерами), інклюзивності та екологічності, потребує оновлення згідно з європейськими вимогами до громадського транспорту.
Щорічна орієнтовна потреба в оновленні рухомого складу становить 215 одиниць, зокрема тролейбусів – 80, автобусів – 100 та трамвайних вагонів – 35.
Отже, столичні посадовці їздять відідувати європейські автозаводи, однак кияни не бачать нових автобусів на вулицях. Зате чиновники пишуть у звітах, що «отриманий досвід є прийнятним для подальшого застосування у Києві». Про це зазначив і Руслан Кандибор. Геніальна фраза! Її можна використати для звіту про відрядження до будь-якої країни.

Словом, 55 тисяч бюджетних гривень використано на цей вояж, а з результатами щось не густо. Вочевидь, приблизно такі суми було заплачено зі скарбниці міста двом директорам комунальних підприємств – Сергію Гудзенку та Сергію Бойку.
Чехія манить київських директорів
Нагадаємо, що Руслан Кандибор відвідував Чехію, а заодно й Угорщину, також у 2022 році – з 7 до 12 серпня. Може, кияни за ці роки відчули суттєве поліпшення на пасажирських маршрутах міста? Аж ніяк.
Між тим, на сайті Київської міської ради було опубліковано петицію з вимогою звільнити директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Руслана Кандибора за недбалість та некомпетентність. Її автором є київський урбаніст, співзасновник ГО «Пасажири Києва» Олександр Гречко.

Гречко наголошує, що раніше кияни зібрали під аналогічною петицією 6 000 підписів, але мер Віталій Кличко не підтримав звільнення Кандибора, натомість став на його захист, розповідав Каштан NEWS.
Проаналізуємо й інші вояжі у 2024 році Руслана Кандибора. Ось, скажімо, поїздка у вересні до Люксембурга та Берліна.
У звіті Руслан Васильович стверджує, що «основною метою відрядження було проведення переговорів з представниками Європейського інвестиційного банку, мерій міст Люксенбург та Берлін, а також участь у міжнародній транспортній виставці «ІnnoTrans 2024».
Штучний інтелект у столичних маршрутках?
Ця виставка, як відомо, проводиться кожні два роки в Берліні. Що побачив там директор Департаменту транспортної інфраструктури КМДА? Він інформує, що тут «були представлені інноваційні транспортні технології, транспортні засоби, розробки систем підрахунку пасажирів на базі штучного інтелекту та інше».
Цікаво. А Руслан Васильович не задумувався над тим, що штучний інтелект і небезпечних київські маршрутки – речі несумісні? Про який штучний інтелект у транспортній галузі столиці можна говорити, коли тут не здатні забезпечити навіть вузлові зупинки пасажирського транспорту електронними табло руху?!

Однак на цій виставаців Кандибор звернув особливу увагу на «сегменті експозиції, присвячені громадському транспорту». Звітує, зокрема, що «на відкритому майданчику були продемонстровані нові моделі рухомого складу метро та трамваїв, а також останні тенденції дизайну салонів громадського транспорту. Безпосередньо було зосереджено увагу на представлених моделях громадського транспорту таких виробників, як CAF, SKODA, PESA та TATRA-YUG».
Що ж, подивитися на якісну іноземну техніку можна, потішитися за інших. А коли таке диво автомобілебудуваня у нас буде? Влітку у багатьох київських автобусах навіть кондиціонери не працюють.
Дуже «плідна співпраця»
Знову ж, «були обговорені питання щодо можливості майбутньої співпраці та придбання рухомого складу. За результатами було досягнуто домовленості щодо опрацювання перспектив плідної співпраці у сфері покращення транспортної інфраструктуру та рухомого складу міста Києва. Отриманий досвід є прийнятним для подальшого застосування у Києві», – так пише Руслан Кандибор у звіті на підсумками поїздки.
Отже, їздили поговорити про «перспективи плідної співпраці». У країні – війна, а столичні чиновники накручують тисячі кілометрів, щоб обговорити якісь туманні «перспективи». А чого ж не вояжувати? Бюджетні кошти на цю справу виділяють. Та й зарплата солідна. У липні Кандибору було нараховано 134 тисячі 822 гривні зарплати (разом із надбавками), у вересні – 84 тисячі 155 гривень.

До речі, про виставку «ІnnoTrans». Раніше муніципальні посадовці також відвідували цей захід. Так, 20 вересня 2016 року КМДА повідомило:
«З 20 до 23 вересня делегація у складі заступника голови КМДА Іллі Сагайдака, директора Департаменту транспортної інфраструктури Сергія Майзеля, генерального директора КК «Київавтодор» Олександра Густєлєва відвідає міжнародну виставку транспортних технологій «Inno Trans 2016», яка проходить в Берліні… Департамент транспортної інфраструктури вперше бере участь у такій масштабній виставці… Ми маємо змогу не тільки представити транспортну сферу столиці на міжнародному ринку, а й в подальшому імплементувати світовий досвід у Києві. Зокрема, представляємо проєкт будівництва швидкісного тролейбусного сполучення Троєщина – Чоколівка, який плануємо реалізувати вже наступного року», – наголосив директор Департаменту транспортної інфраструктури Сергій Майзель».
На цих посадах уже немає ані Густєлєва, ані Майзеля… І їхні обіцянки канули в Лету.
Цікаво було б подивтися на приклади «імплементації світового досвіду у Києві». І де обіцяний проєкт «тролейбусного сполучення Троєщина – Чоколівка»? Покаталися за бюджетні кошти за кордон, та й на цьому все закінчилося. Це, на жаль, стало типовою практикою для КМДА. Банальне розтринькування бюджетних ресурсів. І доки триватиме ця «туристична» вакханалія під боком Кличка?
Богдан ТУР
Читайте також: «Туристичний взвод» Віталія Кличка