Проект Генплану: чи потрібні Києву ТРЦ, де будуються і хто відвідує

Що передбачено

Проектом Генплану передбачено подолати диспропорцій у розміщенні торгівлі у «проблемних зонах», де низька забезпеченість магазинами, точками громадського харчування, побутового обслуговування. Крім того, буде подальше будівництво великих об’єктів спеціалізованої торгівлі ТЦ та ТРЦ, як в існуючих громадських центрах, так і тих, що формуються або мають формуватись на території Києва.

Скільки у Києві магазинів

Мережа підприємств роздрібної торгівлі м. Києва на початок 2019 року становила 3,8 тис. магазинів торговою площею 1572,2 тис. кв. м. Продовольчими товарами торгують на площі — 606,0 тис. кв. м, під товарами непродовольчої групи — 966,2 тис. кв. метрів.

На кожні 10 тис. киян припадає 13 магазинів. Найбільше забезпечені ними мешканці Печерського та Шевченківського районів, найменше — Деснянського.

Існуюча станом на початок 2019 року мережа продовольчих та непродовольчих магазинів вже майже вдвічі перевищує нормативну потребу на період до 2040 року. Навіть з урахуванням ліквідації, переоснащення тощо частини існуючих підприємств торгівлі додаткова нормативна потреба в цих закладах в цілому по місту відсутня. Однак наведені розрахункові показники характеризують загальну потребу в цих об’єктах та не враховують потреби, які виникають при формуванні місцевої мережі підприємств торгівлі в нових кварталах (мікрорайонах), подолання диспропорцій у розвитку цієї мережі в існуючих територіальних одиницях міста та статус Києва як столиці та центру мегаполіса.

Хто ходить у ТРЦ і які будуються?

Наразі карантинні заходи призупинили процес будівництва та завершення будівництва таких ТЦ як «OceanMall», «Respublika», «Лукьянівка», «WhiteLines», «NewRay» «AprilMall», «NOVUS E40», «Балтійський», «LakeMall», та іншіх об’єктів.

Донедавна найрозвиненішими в плані концентрації торгівельних центрів можна було назвати безпосередній центр міста (вул. Хрещатик, пл. Незалежності) і район Петрівки. Зараз будівництво нових об’єктів відбувається по всьому місту.

За даними досліджень, середній вік відвідувача торгівельних центрів знаходиться в діапазоні від 18 до 35 років. Тому хороші перспективи мають поєднання торгівельної і розважальної складової.

У більшої частини торгових центрів, що плануються, закладена розважальна функція. Все частіше діючі та майбутні комерційні об’єкти є багатофункціональними (і торгові, і офісні, і житлові, і розважальні площі — приклади в Києві: «Парк Горького», «Континенталь» («Еспланада»), «Пори року» тощо).

Останнім часом дедалі популярнішими стають такі формати торгівлі як супермаркет і гіпермаркет, як у складі торгового центру, так і у вигляді окремо розташованих об’єктів. У Києві та інших великих містах України, серед інших форматів торгової професійної нерухомості, супермаркети і гіпермаркети є одними з найбільш розвинених напрямів.

Розрахунки по торгівлі у проєкті Генплану виконані на етап 20 років

Розрахунки виконані на основі нормативів ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій» відповідно становлять 419,4 тис. кв. м. торг. площі — продовольчої торгівлі, 492,5 тис. кв. м торг. площі — непродовольчої торгівлі. Однак наведені показники характеризують загальну потребу в торгових об’єктах та не враховують потреби, які виникають при формуванні місцевої мережі підприємств торгівлі в нових кварталах (мікрорайонах), подолання диспропорцій у розвитку цієї мережі в існуючих територіальних одиницях міста та статус Києва як столиці та центру мегаполіса.

Проєктом Генерального плану передбачено розвиток підприємств, що надають повсякденні послуги населенню в радіусі пішохідної доступності від житла за принципом «центр поруч з домом». Передбачено подолання диспропорцій у розміщенні об’єктів міської мережі у «проблемних зонах» з низькою забезпеченістю об’єктами торгівлі, громадського харчування, побутового обслуговування. Крім того, враховано подальше будівництво великих ТЦ та ТРЦ, як в існуючих громадських центрах, так і тих, що формуються або мають формуватись у подальшому.

Реалізація заходів Генплану допоможе якісно змінити сферу споживчого ринку та послуг міста. З’являться мережеві підприємства з прогресивними технологіями обслуговування і підвищиться різноманітність та якість послуг.

Нагадаємо: у столиці на березі річки Либідь створять мистецький простір.

Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»

Sourse: vechirniy.kyiv.ua

No votes yet.
Please wait...

Ответить

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *