Не дивлячись на вакцинацію, МОЗ рекомендує уникати великого скупчення людей. Тому альтернативою традиційним забігам по магазинах залишається онлайн-шопінг, тенденція до здійснення якого збережеться.

«Тенденція до здійснення онлайн-покупок збережеться. Проте через зниження рівня тривоги деякі покупці наважаться повернутися до офлайн-магазинів. Згідно з прогнозами, частка офлайн-покупок збільшиться до 33% у 2021 році, але все ж таки залишиться меншою за 36% у 2019 році», — йдеться у дослідженні «Делойт» щодо ринку роздрібної торгівлі в новорічні свята 2021 року.

Там говорять, що святковий шопінг здійснюватиметься цього року раніше, а тому невдовзі можуть розпочатись розпродажі та акції.

ІНТЕРНЕТ ПРОДАЖІ ТА ШАХРАЙСТВО

У гонитві за вигідними пропозиціями, не варто забувати про ризики шахрайства, які часто зустрічаються під час онлайн шопінгу.

Загально схема виглядає так: людина щось замовляє через інтернет-сайт чи профіль у соцмережах. Продавці просять оплатити товар повністю чи внести хоча б часткову передплату, щоб переконатися у намірах покупця та перекрити вартість пересилки у разі відмови останнього від товару. Після перерахування грошей ні продавця, ні товару, а покупця заблоковано, щоб не зміг залишити гнівний відгук, за номером телефону продавця ніхто не відповідає або він стає недійсними. А інтернет-магазин може припинити своє існування.

«Шахраї дуже люблять моменти, коли люди поспішають і метушаться. Адже це ознака того, що в них немає часу не те, що на ретельну перевірку, але й звичайну обачність. Ажіотаж навколо окремих товарів чи послуг через „шалені знижки“ сприяє тому, що покупці діють швидко, імпульсивно та нерозважливо. Тому найперше і найголовніше правило — не довіряти, а перевіряти», — говорять експерти YouControl.

ВІД ШАХРАСТВА СТРАЖДАЮТЬ НЕ ЛИШЕ ПОКУПЦІ

Юлія, власниця інтернет-магазину, який продає штучні новорічні ялинки, говорить, що їх відеороз’яснення, фото товарів і описи шахраї крадуть часто. Інколи самі знаходять сторонні сторінки зі своїм контентом, іноді клієнти розповідають. Щоб попередити клієнтів про шахрайські сайти, створили окремий розділ на сторінці, де називають тих, хто краде їхній контент з метою обману.

«Перед тим, як оплатити, обов’язково просіть вислати живі фото і відео. А ще треба перевірити інформацію про сторінку, скільки разів змінювалась назва. Насторожити має, якщо магазин перейменовувався за короткий період кілька разів, люди не показують себе, не вказують особисту сторінку і якщо немає наложеного платежу», — говорить Юлія.

Експерти YouControl говорять, що доволі часто інтернет-магазини працюють у так званій «сірій» зоні вітчизняного правового поля. Саме тому, першочергово потрібно з’ясувати офіційну назву та код ЄДРПОУ (ідентифікаційний код) юридичної особи або фізичної особи-підприємця на сайті якого планується шопінг. Це можна зробити або в контактних даних інтернет-магазину або в гуглі, якщо реєстраційні документи на сайті відсутні. У розділі «Умови повернення товару» можуть бути контактні дані саме юридичної особи. Якщо такого розділу немає на сайті, варто насторожитися.

Отримавши вихідні дані варто перевірити: юридичний статус (чи не перебуває в процесі припинення), чи не має проблем з податковою та вид діяльності; як давно працює інтернет-магазин; судову історію та наявність виконавчих проваджень. Ця інформація дасть розуміння наскільки добросовісно продавець виконує свої обов’язки та як врегульовує конфліктні ситуації.

Завчасна перевірка інтернет-магазинів вбереже від недоброчесних продавців, а ще — значно зекономить дорогоцінні час та нерви.

До слова, у грудні та січні українці матимуть довгі вихідні, тож уже можна почати планувати відпочинок та шопінг.

Оксана КОШОВА

Sourse: vechirniy.kyiv.ua

No votes yet.
Please wait...

ОСТАВЬТЕ КОММЕНТАРИЙ

Please enter your comment!
Please enter your name here