Освітній процес у новому навчальному році: що змінилося для киян

Освітній процес також підлаштовуватиметься під епідеміологічні умови. Причому справа не лише у наявності засобів індивідуального захисту чи створенні умов для комфортного дистанційного навчання.

Так, МОН та МОЗ застерігають, що у випадку встановлення на території областей жовтого, помаранчевого та червоного рівнів епідемічної безпеки, працюватимуть лише ті школи, у яких вакциновано щонайменше 80% персоналу. Інші ж мають перейти в онлайн-режим. Утім, учителі наразі активно вакцинуються, тож цілком імовірно, що тотального закриття шкіл не буде. Головне, як і минулого року, розробити оптимальний розклад занять, врахувавши всі нюанси.

Одна з найбільших змін — початок впровадження реформи НУШ у середній школі.

Так, поки що до 5 класу НУШ ідуть лише учні пілотних класів, але готуватися варто всім учителям. Час звикати до поділу на освітні галузі, а не на звичні предмети, а також — до найрізноманітніших інтегрованих курсів. Складно? Принаймні точно незвично! Але для вчителів розробили нову Типову освітню програму та базовий навчальний план, які допоможуть впоратися зі складнощами.

Міністерство освіти і науки України надало нові рекомендації для оцінювання учнів 1-4 класів. Оцінювання здійснюватиметься перш за все вербально, також передбачені рівневі оцінки (визначають рівень результату навчання). Рівень результату навчання рекомендовано визначати з урахуванням динаміки його досягнення та позначати буквами — «початковий» (П), «середній» ©, «достатній» (Д), «високий» (В). Звісно, до такого підходу доведеться звикати не лише вчителям та дітям, а й батькам.

Тепер учні 11-х класів мають скласти ДПА з чотирьох предметів. Два іспити з української мови та математики, історія України чи англійська, а також предмет на вибір — саме до таких випробувань варто готуватися одинадцятикласникам. А вчителям — до підготовки дітй.

Фізкультура проходить по-новому. МОН презентувало нову модельну програму з фізкультури для 5-6 класів. Тепер головне не спортивна підготовка учнів, а розвиток їхніх фізичних якостей. Тож у дітей обов’язково буде три години фізкультури на тиждень (незалежно від типу закладу освіти), а замість звичних оцінок формувальне оцінювання.

Загалом програма міститиме понад 30 варіативних модулів, при цьому діти зможуть самі обирати, що саме їм вивчати (звісно, за погодження зі вчителем). Цікаво, що ці модулі змінюватимуться раз семестр/чверть. Поки що це пілотний проєкт.

Триває реформа шкільного харчування. І хоча поки що не всі заклади освіти технічно готові до впровадження новацій, процес йде. У школах мають з’явитися пароконвектомати та інше сучасне обладнання, а ще оновитися меню. До речі, суттєвих змін не було 30 років. На дітей чекають свіжі фрукти, овочі, страви на пару або запечені, більше м’яса та риби, і мінімум цукру та солі. А меню складав відомий шеф-кухар Євген Клопотенко.

Звісно, на цьому новації не закінчуються: МОН постійно працює над різноманітними оновленнями, а нештатні ситуації на кшталт карантину вносять суттєві корективи. Втім, учителі готові до будь-чого.

Нагадаємо, державні професійні технічні училища у Києві реорганізують у комунальні професійні коледжі, які належатимуть місту.

Наталка МАРКІВ, «Вечірній Київ»

Sourse: vechirniy.kyiv.ua

No votes yet.
Please wait...

Ответить

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *