Про пам’ятну дату нагадали у спільноті прихильників легендарного конструкторського бюро у Фейсбуці. Та опублікували фото.
«7 квітня 2001 року — відновлена та модернізована для комерційної експлуатації „Мрія“ злетіла в небо після тривалого перебування на землі внаслідок закриття програми „Енергія“-„Буран“. Цей день вважається другим днем народження Ан-225», — зазначають у спільноті.
Літак і люди. Масштаби вражають
У коментарях під цим постом українці тепло вітають легендарний літак, який є гордістю нашої країни.
із коментарів у Фейсбуці.
Офіційним днем народження літака вважають 21 грудня 1988 року — день першого польоту.
Ан-225 був створений, перш за все, для потреб радянської космічної програми для транспортування вантажів, зокрема космічних кораблів багаторазового використання «Буран» і компонентів ракетної системи «Енергія». Він може перевозити великогабаритні вантажі як у фюзеляжі, так і «на спині».
Розробка літака почалась 1985 року й тривала рекордно короткий час — 3,5 року, що стало можливим завдяки широкій уніфікації його вузлів і агрегатів із вузлами та агрегатами літака Ан-124, який служив основою для нього. Головний конструктор — Віктор Ілліч Толмачов, загальне керівництво усіма процесами розробки здійснював генеральний конструктор Петро Балабуєв, провідним конструктором був Анатолій Вовнянко.
Кожен політ літака перетворюється у видовищне шоу. Так льотчики «махають» крилами після зльоту, а за кордоном борт зустрічають із оваціями.
Читайте також «Елегантна велич українського короля неба: як Ан-225 Мрія відсвяткував свій ювілей»
Наталка МАРКІВ, «Вечірній Київ»
Sourse: vechirniy.kyiv.ua