До роковин трагедії у Бабиному Яру встановлюють особливі інсталяції

Марія КАТАЄВА

29 вересня, до 79-х роковин трагедії, Меморіальний центр Голокосту «Бабин Яр» представить низку проєктів на території урочища.  Вони вже монтуються на території.

Погляд у минуле

У рамках проєкту встановлюють монокуляри з фотографіями німецького військового фотографа Йоганеса Геллє, які він зробив у яру одразу після масових розстрілів 1941 року. Дослідники з'ясували, на яких саме локаціях стояв автор світлини і встановили там камені. Завдяки цьому кожен відвідувач зможе побачити, як виглядала ця територія 79 років тому. Наразі встановлені чотири камені з монокулярами, однак проєкт планується продовжувати. 

Шлях

Спільно із Національним історико-меморіальним заповідником «Бабин Яр» відкриє  аудіоінсталяцію, частина якої буде розташована Дорогою Скорботи та на площі біля пам'ятника «Менора».

Паркова алея до Менори покликана персоналізувати жертв трагедії. На алеї довжиною 400 м знаходяться 32 фонарних стовпи, на них встановлюють  динаміки, кожен з яких є незалежним джерелом звуку, а разом створюють звуковий коридор. Алея розташована на території старого єврейського кладовища, тому звуковий матеріал ретельно добирали. Це  19 тисяч імен жертв трагедій голосами людей різного віку, які разом створюють відчуття хору, що персоналізує трагедію Бабиного Яру. Напрям шляху кожного відвідувача формує унікальний звуковий ланшафт.  

Ближче до пам'ятника додаються голоси, які читають молитви, відголоски хору з піснями-плачами, які співали євреї на шляху до смерті. На вході до Менори звучатиме давня пісня за біблійним текстом та імена загиблих.  До проєкту долучилися виконавці з Ізраїлю США і Британії.

Аудіовізуальна інсталяція 



На місці, де згодом буде зведено музей, встановлюють тимчасову аудіовізуальну інсталяцію. Це дзеркальний диск діаметром близька 40 метрів з 10 колонами висотою 6 метрів. Вони нібито простріляні пулями — загалом нанесли понад 100 тисяч дірок від куль того ж калібру, якими розстрілювали нацисти людей в яру.  Відвідувачі побачать кульові отвори на своєму зображенні. У кожній з колон у формі давнього кабалістичного знаку, що символізує древо життя, встановлені звукові динаміки.

Імена зі списку загиблих в яру за методом гематрії перевели у числа, далі — у звукові волни з частотами. Склали синтезатор імен —  алгоритм, який генерує музичну композицію з використанням частот на основі імен. Їх відтворюватиме електроакустичний орган, 24 труби якого встановлять під диском. На цей фон накладатимуться шумові та музичні композиції, що лунатимуть з колон. Звуковий матеріал, який збираються використати, — архівні записи довоєнного Києва, пісні на ідіші 20-30х років, традиційні єврейські релігійні пісні, хорова та помінальна музика християн, українські та романські поминальні народні пісні, музика сучасних українських композиторів (Загайкевич, Польової, Станкевича, Сильвестрова), а також фрагменти творів Равеля, Шостоковича, Шнітке. 

Також ми помітили візуальні об'єкти, з людськими руками та головами.

Фото Марії Лисенко

Слідкуйте за актуальними новинами на наших каналах у Telegram та Facebook.

Sourse: vechirniy.kyiv.ua

No votes yet.
Please wait...

Ответить

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *