Знесення хрущівок і забудова промзон: що у новому Генплані Києва

Катерина НОВОСВІТНЯ

Київ має бути комфортним, зеленим містом. Такі принципи закладені у проєкті нового Генерального плану столиці.

Про це, презентуючи проєкт на Міжнародному форумі «Майбутнє Києва», заявив начальник Комунальної організації «Київгенплан», що розробляла проєкт нового Генплану, Сергій Броневицький. Проєкт нового Генерального спрямований на найближчі 7 років та на перспективу в 20 років.

За словами Броневицького, показники чинного Генплану, що розрахований до 2020 року, дуже застаріли і давно не відповідають сучасним реаліям.

Мільйони киян та агломерація 

– Нині у Києві вже проживає більше 3 мільйонів людей, і щоденно приїжджає на роботу до пів мільйона, маємо також 1 млн.200 тисяч автомобілів. А діючим Генпланом передбачалися значно менші показники, тому виникають дисбаланси у соціальній та дорожньо-транспортній сферах. Крім того, за період дії старого Генплану було внесено більше 2000 змін щодо функціонального призначення земельних ділянок столиці, що не покращило ситуацію із щільністю та призначенням новобудов, – сказав Сергій Броневицький. – Ми пропонуємо розглядати Київ в єдиній відкритій містобудівній системі  столичної агломерації. Це Київ та приміські території 10 адміністративних районів, Ірпінська міськрада та 8 міст обласного значення, площею майже 1175,74 тис.га. І з населенням до 5,2 млн. людей. Це – урбанізоване ядро, зовнішня зона і окремі сектори. Урбанізоване ядро ми бачимо в межах наявної в столиці Великої окружної дороги з 40-хвилинною доступністю до центру Києва. Столична агломерація це – формування єдиного транспортного каркасу, що забезпечить транспортну доступність розселення та прикладання праці; розміщення аеропортів; електропідстанцій; очисних споруд; сміттєпереробних заводів та іншої інфраструктури.  

Знесення хрущівок неминуче

Сергій Броневицький також спрогнозував будівництво у столиці 28,6 мільйона кв. м нового житла й повну реконструкцію старих хрущівок, які займають нині площу у 1,5 тис. га. Будівництво житла, згідно з проєктом Генплану, вестиметься лише з побудовою дитячих шкільних і дошкільних закладів, спортивних зон і зон відпочинку – скверів та парків, а також впорядкуванням дорожньої мережі. А всі громадські центри формуватимуться біля основних магістралей міста, станцій швидкісного транспорту, пере садкових вузлів. Будуть також центри місцевого значення в житлових районах, спеціалізовані центри (медичні, науки, вищої освіти). Біля громадських центрів створюватимуть також публічні простори, зелені зони. 

Все про транспорт 

У проєкті Генплану чи не найголовнішу роль грає проєкт розвитку транспортної мережі та дорожньої інфраструктури. Йдеться про розвиток швидкісних видів рейкового транспорту; подовження існуючих ліній метрополітену та будівництво нової гілки; створення транспортних вузлів та перехоплюючих паркінгів. Передбачене й будівництво нових транспортних переходів через річку Дніпро та добудова Великої окружної дороги.  

Докладно про це читайте у «Вечірньому Києві» у матеріалах: «У Києві знають, як вивезти людей з Троєщини та прибрати затори на вулицях» та «У Києві залізничні колії поєднають з магістралями для автотранспорту».

Також, за словами начальника КО «Київгенплан», вже практично завершена підготовка історико-архітектурного опорного плану, який має погодити Міністерство культури. Цей план є частиною Генерального плану міста і без нього неможливо ухвалити Генплан загалом. 

– Відзначу, що в проєкті Генплану відображені і пропозиції киян, які ми отримали протягом останніх років, зокрема, й за результатами громадських слухань. Основні положення проєкту нового Генплану розглянули експерти-планувальники Лейпцига, експерти Ради Європи, та надали свої рекомендації й зауваження, – зазначив Сергій Броневицький. 

Використання матеріалів сайту лише з активним посиланням на vechirniy.kyiv.ua

Sourse: vechirniy.kyiv.ua

No votes yet.
Please wait...

Ответить

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *