У МВС хочуть запровадити «тверезі понеділки»: як це працюватиме

Минулого року 120 тисяч водіїв були позбавлені прав за керування авто напідпитку

У Міністерстві внутрішніх справ закликають Верховну Раду ухвалити законопроєкт, який передбачає посилення відповідальності за водіння напідпитку.

Нагадаємо, що відповідний документ, внесений членами фракції «Слуга народу», народні депутати прийняли в першому читанні ще в липні минулого року. Зокрема, законопроєкт передбачає збільшення штрафу за водіння напідпитку з 10 тисяч 200 гривень до 17 тисяч. А за повторні порушення пропонується конфісковувати авто, саджати п’яних водіїв на 10-15 діб за ґрати та забирати права на 10 років.

Заступник міністра внутрішніх справ Антон Геращенко вважає, що штраф у 10 тисяч гривень за керування напідпитку не лякає правопорушників. Він розповів, що минулого року 120 тисяч водіїв були позбавлені прав за керування авто у нетверезому стані. Понад 9 400 осіб, яких позбавили водійських посвідчень, повторно сіли за кермо напідпитку. Втретє спіймали нетверезими — 7 904 автолюбителів.

«Законопроєкт №2695 передбачає, якщо людина вдруге сіла п’яна за кермо, то штраф складатиме 40 тисяч гривень. Але суд може вирішити продати його машину примусово, а гроші надійдуть порушнику. У разі, якщо людина втретє сяде п’яна за кермо, тоді машину суд може забрати, а гроші за неї йдуть в бюджет країни, а не власнику. Крім того, за повторне керування автомобілем у нетверезому стані упродовж року суд може присудити адміністративний арешт на 10-15 діб», — розповів на брифінгу Антон Геращенко.

Своєю чергою, один з авторів законопроєкту, народний депутат В’ячеслав Медяник повідомив, що за статистикою, кожні 5 хвилин в Україні правоохоронці виявляють водія напідпитку. За його словами, щороку через п’яних за кермом гинуть у ДТП понад 3 тисяч людей.

«Мета законопроєкту — зберегти життя та здоров’я українців на дорогах. Пропонується низка запобіжників, щоб водій у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння не зміг уникнути відповідальності. Є чіткі норми, за яких буде неможливо передати порушника на поруки громадським організаціям або колективам. Цією нормою у чинному законодавстві дуже зловживали в судах для звільнення порушників від відповідальності. Також неможливо буде уникнути покарання за скоєння ДТП з потерпілими у стані алкогольного сп’яніння через каяття, примирення, поруки чи зміну обставини», — зазначив В’ячеслав Медяник.

Крім того, за його словами, збільшується строк притягнення до відповідальності за статтею 130 Кодексу про адміністративні правопорушення з 3-х місяців до 1 року, що унеможливить стан закриття цієї справи й винні не уникнуть покарання.

Також законопроєкт суттєво розширює повноваження поліції. Наприклад, вводиться норма, що дозволяє патрульним зупиняти будь-яке авто «під час проведення профілактичних заходів з метою огляду водіїв з використанням спеціальних технічних засобів для перевірки на стан сп’яніння». Передбачається, що поліцейські зможуть тестувати водіїв на алкоголь з 22 години до 8 години ранку, у вихідні, святкові та післясвяткові дні. Правоохоронці не вбачають у цій нормі якогось перевищення своїх повноважень та посилаються, зокрема, на досвід сусідньої Польщі, де запроваджені так звані «тверезі понеділки».

Тим часом на сайті Президента України з’явилося кілька петицій з вимогами ветувати законопроєкт у разі його прийняття парламентом. Їх автори вважають, що запропоновані зміни порушують конституційні права і свободи громадян та «збільшують рівень поліцейського свавілля та корупції».

Як повідомлялося, у Києві з 15 лютого запрацює камера, яка в автоматичному режимі фіксуватиме порушників на смузі для громадського транспорту.

Олександр ГАЛУХ, «Вечірній Київ»

Sourse: vechirniy.kyiv.ua

No votes yet.
Please wait...

Ответить

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *