5 листопада 1953 року в Києві урочисто відкрили унікальну на той час споруду – міст імені Євгена Патона. Він став першим усвіті суцільнозварним мостом.
Ось кілька цікавих фактів про міст Патона та його творця:
- За життя Євгена Патона у всій проектній документації цей міст називався досить невибагливо – Київський міський.
- Патон багато років виношував ідею суцільнозварного мосту, він наполягав на відмові від традиційних клепаних з'єднань та пропонував перейти до зварювання. Уперше в світі саме Патон розробив комплексну програму розвитку зварювального виробництва. А на початку 40-х з’явилося ще одне сенсаційне досягнення: технологія автоматичного зварювання вертикальних швів. Апарат, що повз по стінці, сконструював син Євгена Оскаровича Володимир Євгенович Патон.
- До спорудження мосту Патона в колишньому СРСР та в інших країнах спроби із зварюванням завершувалися невдачами. Тому Патон довго не міг отримати дозволу на спорудження такого мосту у Києві, на його проектування накладали вето. Тоді йому допоміг Микита Хрущов, який став на бік вченого і дав добро на зведення мосту.
- Будівництво мосту було розпочато 1940 року, припинене – у вересні 1941-го через відступ радянських військ з Києва. Втім, вже на початку 1942 року на побудованих опорах мосту нацистами було продовжено будівництво.
- Побудований тимчасовий міст отримав назву на честь німецького воєначальника часів Третього Рейху, генерал-фельдмаршала Вальтера фон Райхенау. Восени 1943 року, при відступі нацистів, цей міст було знищено. Потім – тривалий етап відновлення. Тільки через 10 років будівництво мосту було завершено. Євген Патон не дожив до його відкриття всього лише три місяці.
- Маючи більш як 80 років, Євген Патон особисто контролював процес будівництва: він ступав через тимчасові мостики, перекриття, уважно придивлявся, чи правильно роблять. Аби уникнути погрішностей, за його наполяганням усі з’єднання моста контролювали за допомогою рентгенівського апарата.
- Довжина мосту — 1543 метри, це на 300 метрів більше за довжину Хрещатика.
- Вже 67 років міст Патона інтенсивно експлуатується БЕЗ капітального ремонту, але найближчим часом це зміниться. Наразі на ньому тривають проєктувальні роботи, а після їх завершення розпочнеться довгоочікувана реконструкція.
Ольга Косова, фото Бориса Корпусенка
«Вечірній Київ» завжди поруч – в Telegram і Facebook!
Sourse: vechirniy.kyiv.ua