Політики у соцмережі: що державні діячі України роблять неправильно

Фото Бориса Корпусенка

Освоєння соціальних медіа та їх особливостей – один із вирішальних факторів політичного успіху. Тож сьогодні політики активно намагаються стати ближчими до народу. Через цю взаємодію народні голоси набувають більшого політичного значення або навпаки – закидують емодзі-камінням.

Про те, як сьогодні ведуть сторінку політичні діячі, аби не втратити імідж, та хто серед київських чиновників номер один в мережі, поділився з «Вечіркою» політичний SMM-менеджер Юрій Воскобойник.

— Хто веде соцмережі політиків сьогодні?

— Раніше це було обов’язком прессекретаря, який як підтримував зв’язок з журналістами, так і ввів сторінки соцмереж.

Останні роки команда політиків поповнилась професійними SMM-менеджерами, котрі пишуть пости та активно просувають сторінки діячів. Кожен з них повинен ефективно створити контент-стратегію, яка складається з двох простих питань: «Що» і «Для кого?».

— Як розкручують їх акаунти?

— Основне завдання SMM-менеджера – подавати думки політика у публікаціях зрозуміло та доступно для його аудиторії.

Варто розуміти свого виборця та через соціальні мережі «людською» мовою показати дії політика для вирішення різних проблем.

SMM-менеджер має:

• визначити його позицію, ідею та місію;

• зрозуміти переваги й недоліки особистого бренду діяча;

• оцінити ресурси, які потрібні при розробці іміджу в мережі;

• зібрати опис особистих якостей;

• сформулювати головний виклик політичного діяча.

Тільки після виконання цих пунктів алгоритм дій буде позитивно сприяти гідному іміджу діяча в соцмережах.

Олександр Смирнов у ФБ

— Чи активно політики йдуть на контакт із читачами соцмереж через повідомлення та коментарі?

— На жаль, політиків, які спілкуються зі своїми читачами, меншість.

Чомусь існує сумна тенденція: щойно політик стає депутатом чи високопосадовцем, то намагається ізолювати себе від будь-якого спілкування онлайн.

Я вважаю, що це кардинально неправильно. Ми живемо у 21 сторіччі, де за допомогою телефону можна вийти на контакт та отримати відповідь на будь-які питання. До того ж, навіщо витрачати купу часу на написання звернення, потім чекати, поки політик отримає його, надасть відповідь? Це тижні часу!

А завдяки месенджерам можна навіть організовувати онлайн-прийом звернень від громадян, просто зробивши в себе на сторінці анонс про такий захід. Потрібно відповідати сучасності та йти неординарним шляхом.

Максим Бахматов у ФБ

— Що політики роблять з негативними коментарями?

— Зі своєї практики виокремлю два способи, що роблять політики з негативними коментарями. Перший –це закриття на своїй сторінці можливості писати коментарі всім охочим. Ця функція стає можливою лишедля тих, хто є в списку «друзів». Таким чином політики створюють собі «теплу ванну».

Мене дивує цей спосіб, адже за людину голосують тисячі людей, а щойно вона стає політиком, то відразу відмежовується від своїх виборців. Тому не раджу обирати цей спосіб.

Другий варіант – видалення негативних коментарів. Якщо людина безпідставно пише нецензурні слова під публікацією в соціальній мережі, то її краще заблокувати, а коментарі видалити. Цей варіант кращий. Але якщо людина пише конструктивну критику, то як можна видаляти коментарі? Це теж способ створити собі «теплу ванну» лише з позитивних коментарів, який ні до чого хорошого не приведе.

Тут доречне втручання SMM-менеджера, який допоможе політику працювати з негативом – і в більшості випадків його можна перетворити на позитив та повернути ситуацію у свою сторону.

В соціальних мережах користувачі все бачать: тяжко когось ошукати. Тому поводься або чесно, або ніяк.

— Хто нині входить ТОП-3 найпопулярніших чиновників Києва в мережі Фейсбук?

— Безперечно Віталій Кличко. Він активно застосовує соціальні мережі для комунікації з киянами і це дає свої плоди.Ми це побачили під весняного карантину, коли він щодня виходив у прямі ефіри.

Особисто мені подобалося, як колишній радник Віталія Кличка Максим Бахматов комунікував у Фейсбуці. Він доволі оперативно реагував, коли кияни його позначали під якоюсь публікацією, де зазначалося про пеану проблему в місті. А так… напевно, більше нікого не назву. Всі інші непомітні.

Віталій Кличко в Інстаграм

— Як впливає Тік-Ток на імідж політика? Чи варто взагалі заходити на цей Інтернет-майданчик?

— Завжди перед використанням соціальної мережі політиком варто, щоб SMM-менеджер провів аналітичну роботу щодо того, яка аудиторія знаходиться його соціальній мережі.

Тік-Ток в Україні лише набирає обертів, але більшість аудиторії там — це люди від 15 років. Не впевнений, що їм «зайде» відео того чи іншого політика. Але у випадку, коли застосований неординарний спосіб подачі, можливо, буде результат.

Политики не розглядають аудиторію Тік-Ток як цільову. Скоріш за все, створили акаунт собі на перспективу. А перспектива цієї платформи безперечно колосальна.

Віталій Кличко в Тік Ток

— Є уніфіковані для всіх політиків правила щодо введення соцмереж?

— Немає. Політик — це статус та високий рівень відповідальності, але завжди потрібно залишатися самим собою.

— Як гадаєте, яка проблема публікацій на сторінках політиків?

— Велика кількість публікацій виглядає сухо та нечитабельно. Прослідковується канцеляризми, штампи, наче читаєш офіційний документ з Радянського Союзу. Раджу політичним діячам залишатися самими собою та писати так, щоб розуміла навіть дитина.

— Чи доречні емодзі в офіційних постах або меми на сторінках?

— В офіційних краще не використовувати емодзі, якщо вони тільки не будуть допомагати читачу сприймати текст.

Вставляти емодзі через кожне слово — це загальне табу для соціальних мереж. А щодо мемів – звичайно, їх можна використовувати. Головне, аби вони не принижували людську честь та гідність. Варто обирати вірусні меми, наприклад, під час карантину було дуже багато смішних мемів. Адже такі зображення – це теж спосіб комунікації з аудиторією.

Микола Тищенко в Інстаграм

— Тож, навіщо українським політичним діячам вести особисті сторінки у Facebook?

— Це безкоштовний спосіб донести до великої кількості аудиторії свої думки, показати досягнення і найголовніше: в соціальних мережах ви одразу отримуєте зворотний зв’язок від користувачів. Головне – не відмовлятися від комунікації та бути собою.

Даша ГРИШИНА, «Вечірній Київ»

Sourse: vechirniy.kyiv.ua

No votes yet.
Please wait...

Ответить

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *