Директор Департаменту освіти і науки Києві Олена Фіданян підбила підсумки першої чверті та розповіла про особливості другої. Ці питання обговорювалися під час онлайн наради освітян.
За її словами, перша чверть пройшла у місті успішно. У двох районах міста (Деснянському та Дніпровському) не було жодної школи, яку б повністю переводили на навчання в дистанційному форматі. Цікаво, що протягом першої чверті у режимі дистанційного навчання (у різні періоди) всього працювали 20 шкіл, з них лише 2 на лівому березі. Найбільше дистанційних шкіл у Києві в вересні-жовтні було в Оболонському (7) та Печерському (5) районах. Змішану форму навчання найменше застосовували для учнів початкової школи (7,5% шкіл у трьох районах міста). У кожній четвертій школі її використовували на ІІ та ІІІ рівнях освіти.
У другій чверті 8 шкіл міста (1,8%) розпочнуть чверть у дистанційному форматі (в останній день першої чверті таких шкіл було 7); у кожній третій школі окремі класи також працюватимуть дистанційно (142 школи, було – 186); 585 (1,5%) хворих на ковід працівників (мали 453 хворих).
– Для початку маємо стабільні показники. Кожна школа вже випробувала свої індивідуальні моделі організації навчання, внесла певні коригування та розпочинає другу чверть більш впевнено. Ми усі вчимося, – зазначила Олена Фіданян.
Друга чверть має свої особливості:
1. Вона найкоротша та завершує перший семестр. Її фіналом буде семестрове оцінювання.
2. Це період зміни погодних умов та, як правило, зростання респіраторних захворювань.
– Отже викликів не меншає. Та ми маємо навчати й пам'ятати, що жоден COVID не може стати на заваді виконання законодавства. А саме, що освітній процес «має тривати НЕ МЕНШЕ 175 днів». Нове освітнє законодавство дає свободу дій для адміністрацій. Та слід пам'ятати, що свобода — це відповідальність. Будь-яке збільшення канікул тягне за собою продовження тривалості навчального року в червні, – підкреслила Олена Фіданян. – На онлайн-зустрічі освітян ми оцінили рівень напруги в суспільстві. Розібрали, скільки звернень надійшло до Департаменту та що найбільше хвилює людей. Для прикладу, 40,6% звернень, що надійшли протягом І чверті – питання конфліктних ситуацій. Конфлікти виникали між: 44% батьки – адміністрація закладу; 36% батьки – вчителі; 15% батьки-батьки; 5% адміністрація-вчителі. І тут нам (вірніше шкільним психологам) є над чим працювати.
Як зазначила очільниця Департаменту, на питання: «Чи необхідно під час карантинних обмежень працювати за чіткими єдиними правилами?» 85% керівники шкіл відповіли «ТАК».
– Як би ми не прагнули свободи дій, демократичних підходів, та у часи загальної біди, (COVID-19), нам усім потрібне міцне, надійне плече. Об'єднання знань, досвіду, обмін думками, підтримка та згуртованість допоможуть успішно пройти й ІІ чверть непростого 2020-2021 навчального року, – підсумувала вона.
Марія Катаєва
Будьте постійно у курсі подій, якими живе столиця – підписуйтесь на канал «Вечірнього Києва» у Telegram та Facebook.
Sourse: vechirniy.kyiv.ua