Яким вулицям у Києві загрожує затоплення після дощу

Інна БІРЮКОВА

Максим Лиштва в інтерв’ю «ВК» розповів, чому в одних місцях Києва після дощу стаються «потопи», а в інших – ні. І як місто бореться із підтопленнями. 

«Не можу зрозуміти, чому в Києві після дощу стаються «потопи»? І що, цікаво, одні вулиці «пливуть», а інші (навіть в тому ж районі) залишаються «сухими», — запитує «ВК» киянка Надія Кононенко.

За відповіддю ми звернулися до Максима Лиштви, начальника сектору зливоприймальної системи і гідротехнічних споруд КК «Київавтодор».

Максиме Олександровичу, чому часто стається, що навіть після не дуже великого дощу Київ «пливе»?

Якщо йде дощ, хоч і невеликий, але затяжний, тоді є загроза підтоплень.

Наприклад, 17 жовтня у столиці, за даними метеоцентру, випало 49 мм опадів (це за норми 35 мм на жовтень!). Однак, метеостанція «Київавтодору», яка встановлена на Оболоні, цього дня фактично зафіксувала аж 61 мм опадів (тобто майже дві місячні норми за добу!).

Загалом, підтоплення стаються через дві причини. Перша — під час дощу річки та відкриті водойми переповнюються і не можуть одночасно прийняти дощові води з усієї площі міста.

Інша причина — інтенсивна забудова Києва, яка відбувається без оновлення інженерних мереж. Сьогодні у Києві є близько 1 800 км мереж зливової каналізації, більшу частину якої не оновлювали десятиліттями, особливо в зонах застарілого житлового фонду.

Чому навіть незначна кількість дощової води переповнює «через вінця» річки та озера?

Коли йде великий дощ, то рівень води у річці Либідь значно підіймається. Відповідно підіймається рівень води у стоках, підключених до річки і вода починає рухатися у зворотному напрямку. Іншими словами, спрацьовує принцип сполучених посудин – річка видавлює воду на вулиці. Як наслідок — виникають підтоплення у Голосіївському, Солом`янському, Шевченківському, рідше – Печерському, районах.

Найнижча точка вулично-дорожньої мережі, яка підключена до річки Либідь, знаходиться у місці розвороту Борщагівського швидкісного трамвая. Якщо з мосту подивитися на річку, то можна побачити, що вода ледве не переливається через берег.   

В Оболонському районі проблеми з підтопленнями виникають через озера Опечень, Деснянському, Дарницькому і Дніпровському – Дарницький меліоративний канал. Зливова система там проєктувалася ще в 60-70-их роках. До то ж вона була розрахована на певну площу твердого покриття.

Раніше було багато парків, лісів, відповідно  вода всмоктувалася у зелені зони як в губку. Зараз, на жаль, на місці багатьох зелених зон — заасфальтовані площадки, де стічним водам немає куди подітись і вода шукає найлегший шлях – до найближчого заниженого місця.

Назвіть найбільш проблемні точки Києва, де існує загроза підтоплень?

Минулого року в Києві було 52 проблемних місць, де під час дощів стояли калюжі і вода. Шляхом виконання інженерних робіт цю кількість ми зменшили до 32.

Одна з проблемних ділянок залишається на вулиці Богатирській, де зливова каналізація не відводить воду з-за того, що рівень води в розташованих поруч кар'єрах набагато вище зливоприймальної каналізації. Проблема стара, але на її рішення, на жаль, не виділяються гроші.

Річка Либідь  загрожує площі Перемоги, вулицям Пестеля, Жилянській, Старовокзальній, Ізюмській, Саперно-Слобідській.

Складні ділянки: проспект Голосіївський, вулиці Січових Стрільців, Борщагівська, Уманська, Лугова, Жолудєва, Вадима Гетьмана (Індустріальний міст), Полупанова, Кирилівська, Фрунзе, Сирецька, проспект Науки, Севастопольська площа та інші низинні території міста.

У Святошинському районі занижене місце — вулиця Стеценка. Але там проблема має вирішитися наступного року, оскільки планується реконструкція зі встановленням нової зливової каналізації.

Зливовий колектор малого діаметра, який давно пора змінювати, прокладений в районі станції метро «Лівобережна». Сьогодні це найнижча точка на всій протяжності «червоної» лінії метро на Лівому березі.

У Деснянському районі проблемними залишаються проспект Лісовий, вулиця Мілютенка.

Яких заходів вживає «Київавтодор», щоб врятувати місто від «потопів»?

Розроблено  чіткий план реагування на надзвичайні ситуації. Після отримання зведень від Гідрометеоцентру про очікуване ускладнення погодних умов, ми за добу попереджуємо гідрослужби корпорації. Згідно з дорученням міського голови, вони створені у кожному районі в 2018 році. 

На проблемні локації бригади гідрослужби виїжджають за 3-4 години до опадів. Там встановлюються спеціальні механізми – переносні помпи, мотопомпи, для перекачування води в екстремальних випадках.

Особливу увагу приділяємо транспортній розв`язці біля станції метро «Дорогожичі». Останнє підтоплення там було у 2017 році, ситуація нормалізувалася після того, як ми встановили нові помпи та переналаштували роботу мережі. Тепер «потопи» не виникають навіть при сильному дощу.

На «Лівобережну» перед очікуваними опадами виїжджає установка СНП-100 – потужна насосна пересувна станція. Ця техніка, яку ми самі відновили та модернізували, зі своїм завданням справляється дуже добре. 

Регулярно (за необхідності – кілька разів на місяць) прочищається зливова каналізація. До речі, коли проводилося останнє її обстеження після сильних літніх дощів, то всі труби виявилися чистими – воду пропускають бездоганно. Отож підтоплення виникають не через те, що «зливовки» не чистять, а навпаки, як це не парадоксально, тому що труби дуже чисті. Адже це дозволяє воді легко рухатися як в один бік, так і в інший.  

Також слід відзначити оперативне реагування наших служб. На монітор контрольного центру виводяться всі камери міста з потенційно проблемними місцями. Диспетчер, зафіксувавши проблему, негайно відправляє туди бригаду, яка прибуває протягом 10-15 хвилин (якщо немає великих заторів).

На вашу думку, що потрібно зробити, аби розв'язувати проблему підтоплень?

За підрахунками, для комплексної реконструкції зливової каналізації потрібно близько 2 млрд грн.  І — це без перспективи, щоб тільки розв'язувати проблеми наявних підтоплень. На жаль, таких коштів у бюджеті немає.

Розчищення русел річок — найважливіша умова того, що вони добре впораються з відведенням дощової й талої води з вулиць. Чистити русла, а також щодня стежити за їх станом, доки не мине загроза паводку, має комунальне підприємство «Плесо».

До речі, «Плесо» зараз проводить роботи по очищенню озер Опечень. Це дозволить частково розв'язувати проблему підтоплень Оболонського і Подільського районів.

Читай «Вечірку» в Telegram та Facebook. 

Sourse: vechirniy.kyiv.ua

No votes yet.
Please wait...

Ответить

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *