Як у Києві не залишитися без грошей цієї п’ятниці

Ярослава ЗОЛОТЬКО

Українські шопоголіки з нетерпінням чекають на завтрашній день – Чорної п’ятниці. То що ж це таке – маркетинговий хід чи дійсно атракціон небаченої щедрості від магазинів, розбиралася «Вечірка».

Facebook майорить жартами у стилі – «Скоріш би Чорна п’ятниця закінчилася, щоб товари знову подешевшали» або «Зараз обнулю вам пам’ять, а потім перепишу цінники».

Дійсно, коли бачимо рекламу щодо знижки у 70%, – вірити складно. Які ж є способи обману покупця під час шалених знижок у Чорну п’ятницю?

 

Як покупцю замилюють очі

— цінники перебивають і вартість завищують заздалегідь, щоб потім зробити знижку, з якою часто вартість товару все одно є більшою, ніж в інші дні;

— продають те, що й так підходить під сезонний розпродаж, – літні одяг та взуття;

Єдина гарантія – чек

Де купувати та як купувати, розповідає виконавчий директор Всеукраїнської громадської організації «Союз споживачів України» Максим Несміянов.

– Головне, щоб при покупці ви отримали чек. Якщо ви зробите помилку, наприклад придбаєте товар на кредитні гроші або прострочений товар, головне, щоб він підлягав поверненню. Тоді упродовж 14 днів, не рахуючи дня покупки, можете повернути його. Звичайно, за умови, якщо ви їм не користувалися.

Але необхідно знати, що золото, ліки, білизна – поверненню не підлягають. Тому варто не вестися на ажіотаж, а зупинитись і подумати – потрібен вам цей товар чи ні. А от те, що акційний товар не підлягає поверненню (іноді можна побачити в магазинах такі оголошення під час розпродажу) – це неправомірно, пояснює пан Несміянов. Тому якщо вам відмовляють у поверненні товару, він радить звертатися до контролюючих органів, які пояснять підприємцю законодавство.

Акції є, зазначає Максим, і згадує, як у подарунок до телефону отримав за 1 грн мультиварку. Проте потрібно бути обережним.

Купувати ж в інтернет-магазинах Максим Несміянов взагалі не радить:

– Онлайн-магазини часто працюють поза межами закону про захист прав споживачів. Ви не зможете знайти адресу такого магазину, нормальний чек, як правило, відсутній або на ньому не зазначено, хто вам продав товар. Особливо не купуйте нічого у соціальних мережах. Якщо все ж таки вирішили придбати щось через інтернет-магазин, то робіть це за умови можливості само вивозу, тоді ви хоча б дізнаєтесь адресу. Якщо ні – просіть надіслати квитанцію з печатками. Адже часто вас просто просять перевести гроші з картки на картку.

Закон на боці покупця

Є секрети, про які мало хто здогадується. Згідно з чинним законодавством, якщо ви повертаєте куплений товар, але він подорожчав, то вам мають віддати ту вартість, яка є зараз (тобто більшу). Якщо ж за цей час товар здешевшав – то ви маєте отримати назад ту вартість, яку сплатили. Тобто українське законодавство на боці споживача.

Читай "Вечірку" в Telegram та Facebook. 

Sourse: vechirniy.kyiv.ua

No votes yet.
Please wait...

Ответить

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *