Бізнес у смартфоні: у Києві на допомогу підприємцям запускають чотири нові програми

— Основна наша діяльність — це сприяння розвитку малого і середнього бізнесу, — розповідає Катерина Тамразова. — Нині працюємо по декількох напрямках, в яких можемо бути корисними бізнесу. Розуміємо, що є проблема комунікації влади й бізнесу щодо отримання дозвільної документації та інших питань ведення підприємницької діяльності. Бізнес повинен витрачати свої ресурси на власну справу, творити, мислити стратегічно. Але для нього вкрай важливо все, що стосується отримання дозвільної документації, починаючи з елементарного — від вибору форми власності підприємства до отримання тих дозволів, що регламентують його діяльність.

Саме тому плануємо стати своєрідним комунікатором, містком між муніципалітетом, профільними організаціями та бізнесом. Тож скоро на базі підприємства з’явиться новий напрямок — консьєрж-сервіс, де будемо надавати якісні ефективні консультації щодо отримання дозвільної документації, реєстрації форми власності. Надаватимемо юридичну підтримку та консультації з питань оподаткування.

Ми розуміємо, що тільки володіючи певними знаннями та навичками, набором інструментів, можливе успішне ведення підприємницької діяльності. Тож другий напрямок, що впроваджуємо в рамках проєкту трансформації підприємства — створення KyivBusinessAcademy. У ній експерти-практики за короткий проміжок часу зможуть навчити людей, відповісти на запитання що потрібно, аби займатися підприємництвом і як зробити бізнес ефективним.

Ми націлені на підтримку не тільки бізнесу, який вже працює, але й прагнемо створити сприятливі умови для стартаперів та бізнесменів-початківців. Місто зацікавлене в тому, щоб підприємництво розвивалося, люди не боялися реєструватися і працювати. У рамках цього напрямку ми розробляємо інкубаційні та акселеративні програми, де кожен зможе перетворити ідею в готову бізнес-модель.

Звичайно плануємо не тільки сприяти залученню інвестицій у нові бізнеси, а й розробляти власні інвестиційні програми із залученням українських та іноземних інвесторів.

— І цими програмами початківці зможуть користуватися? Як?

— Розробляємо інкубаційні та акселеративні програми. Будь-яка бізнес-ідея (від випікання пиріжків до IT-проєктів) може потрапити до цих програм. За допомогою менторів людина зможе отримати такий супровід, щоб довести ідею до бізнес-плану з дієвою фінансовою моделлю. Далі цей бізнес-план виставляється на інвестиційну комісію, де потенційним інвестором зможе стати місто або залучені інвестори.

— Які є засоби комунікації з початківцями?

— Ми відкриті для кожного. Використовуємо будь-які засоби інформації для залучення людей. Якщо говорити про глобальну мету підприємства — то це створення максимально сприятливих умов для розвитку бізнесу. Ми хочемо стати тим успішним майданчиком, де є безліч можливостей та інструментів для ведення підприємницької діяльності, створити систему, в якій підприємцю буде комфортно функціонувати.

— Малий і середній бізнес в останні роки показує незначні показники зростання і різноманітності.

— На ефективність бізнесу впливає безліч чинників. Я розділяю їх на внутрішні та зовнішні. Внутрішні — це побудова менеджменту, розробка стратегії всередині компанії, кадри, фінансовий контроль на підприємстві. Серед зовнішніх варто відзначити пандемію (це тільки один з них), інвестиційну привабливість середовища, прозорість комунікації між містом і бізнесом в розрізі регламентування діяльності. Бізнесу повинні бути зрозумілі всі правила гри, законодавча база.

Тому наша роль — бути комунікаторами між бізнесом і містом, а де потрібно — й державою. Готові до того, що бізнес буде нас направляти й показувати, де є чутливі моменти. А ми зможемо доносити їх до тих, хто ухвалює закони, вказувати на проблемні місця і шляхи їх вирішення.

— Яка роль диджиталізації та інновацій в оновленні методів роботи Київського бізнес-центру?

— Диджиталізація — це наша реальність. Всесвітня пандемія нам показала, що бізнес можна вести за допомогою смартфона. Тому всі ці напрямки, про які я говорила — Startup-напрямок, консалтинг, консьєрж-сервіс, освітні програми — вся діяльність підприємства буде ​​у двох форматах — офлайн та онлайн. Ми розробляємо IT-платформу, яку я називаю «гугл для київського бізнесу з розширеним функціоналом». Ведення бізнесу в Києві має бути зручним, а доступ до інформації — максимально простим. Тож нині тестуємо й готуємося запустити телеграм-бот, за допомогою якого підприємці зможуть отримати швидкі відповіді простим натисканням кнопок. Дуже зручно: від елементарних питань до складних, з посиланнями та вказівками, як потрібно діяти, щоб отримати той чи інший документ.

— З ким плануєте співпрацю?

— Партнерство — наша філософія та стратегія. Наше гасло «Місто — ваш бізнес-партнер». Ми за партнерство в будь-яких проявах, відкриті до співпраці з усіма — як із вітчизняним, так і з закордонним бізнесом. Ми ведемо ряд переговорів, підписуємо меморандуми про співпрацю з акселераторами та інкубаторами — українськими й зарубіжними: французькими та американськими. Розглядаємо співпрацю й за бізнес-освітніми напрямами. Наприклад, з Академією наук України, що є одним із партнерів, з яким у нас збігаються погляди на розвиток бізнесу. Адже там вважають, що ідеї вчених обов’язково варто переводити в бізнес-формат. Це і наша позиція.

Ідея може належати й школяреві, студенту, вченому, вже діючому підприємцю — будь-яка людина, в якої є ідея, має шанс на те, щоб її втілити в бізнесі, отримати інвестиції та реалізувати проєкт. Ми тут велосипед не винаходимо. Чому ми з НАНУ однодумці? Тому що розуміємо: на сьогодні в Україні українці в українців не інвестують. Є безліч українських стартапів, в які за кордоном компанії з українським корінням інвестували українські капітали. Але тільки такі компанії зареєстровані за кордоном — в США, Великобританії — там, де їм спокійніше, де їм зрозумілі правила гри. Наша ж мета зробити так, щоб кожен талант, маючи свою ідею, не боявся та мав можливість швидко зареєструвати свій бізнес тут, в Україні, і зробити його успішним.

— Якщо коротко, який план Київського бізнес-центру просто на зараз?

— Першочергове завдання — запуск телеграм- бота, активізація роботи кол-центру та створення консьєрж-сервісу для бізнесу, старт пілоту IT-платформи. Це живий агрегат для доступу до інформації, освітніх програм. Плануємо ряд заходів — проведення хакатонів, пічнайтів, форумів, де всі зможуть презентувати свої ідеї, щоб далі потрапити в інкубаційні та акселеративні програми.

До слова. Київ має розвивати креативні індустрії, адже у сучасному світі вони є необхідною складовою добробуту міста. І це правило працює, як для Лондона, так і для Києва. Основні фактори успіху та шляхи підвищення конкурентоспроможності міста обговорили учасники дискусійної панелі «Креативна трансформація: коди нової реальності» під час Інвестиційного форуму Києва 2021, що відбувся у столиці.

Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»

Sourse: vechirniy.kyiv.ua

No votes yet.
Please wait...

Ответить

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *