У Національній опері відбувся гала-коцерт до Нового року та Різдва

Національна опера України напередодні Новорічних свят дає святкові Гала-концерти

Новий Рік в Національній опері — це не лише легендарний балет Петра Чайковського «Лускунчик», який щороку збирає аншлаги під час різдвяних свят. За багаторічною традицією, Національна опера України напередодні Новорічних свят, дає святкові Гала — концерти, куди зазвичай входять кращі сцени з поточних вистав театру за участю кращих солістів опери та балету.

Приємним сюрпризом цьогорічного сезону став виступ симфонічного оркестру театру. У зв’язку з дотриманням карантинних вимог, з відкриттям нового сезону оперні концерти виконуються під рояль, а у балеті винятково використовується фонограма. Тому, живе звучання музичних інструментів з усіма їх яскравими тембрами стала приємною несподіванкою для глядачів. Хоча, програма концерту була побудована таким чином, щоб не задіювати розширений склад оркестру. Перший відділ концерту був присвячений здебільшого творчості видатного австрійського композитора, «віденського класика» Вольфганга Амадея Моцарта, а також прозвучало декілька відомих арій з «Севільського цирюльника» легендарного генія італійської опери-буффа Джоакіно Россіні.

Концерт розпочався зі знаменитої увертюри до опери «Весілля Фігаро» В.А. Моцарта. На жаль, нині опери цього чудового композитора, які вже понад 200 років любить увесь світ, майже не ставляться на нашій сцені. Остання постановка Моцартівського «Дон Жуана» була поставлена ще на початку 90-х років минулого сторіччя, і була втілена знаменитим режисером Іриною Олександрівною Молостовою (1929-1998). Можливо саме тому арії з опер Моцарта «Дон Жуан» та «Весілля Фігаро» дуже потішили публіку. Особливо слід відзначити чудове виконання арії Лепорелло нашим чудовим басом Тарасом Штондою.

Чудові голоси солістів та майстерність балету були окрасою вечора

Незважаючи на відсутність опер Моцарта у нинішньому репертуарі театру, для поціновувачів творчості цього геніального австрійця, Національна опера України поставила чудовий комічний балет «Весілля Фігаро», фрагменти з якого були представлені під час концерту. Хочеться відзначити, ніжну та ліричну Сюзанну у чудовому виконанні прими-балерини театру Наталії Лазебникової, а також Марата Рагімова у ролі жвавого та курчавого Керубіно. Справжньою перлиною вистави є комічна варіація Марцеліни (її танцює соліст балету Віталій Нетруненко), яка попри вік вражає своєї енергією та кокетством. Особливо комічно виглядала пародія на варіацію Кітрі з віялом у «Дон Кіхоті» у супроводі звуку тарілок лікаря Бартоло — багаторічного залицяльника Марцеліни.

Взагалі балетна частина вчорашнього Гала-концерту була чудово представлена багатьма яскравими виступами наших провідних солістів та артистів балету. А рожевий вальс з «Лускунчика» П. Чайковського та па-де-труа з «Корсару» А.Адана — це та безсмертна класика, яку можна дивитись та слухати вічно.

Другу частину першого відділу представляла інша опера за творами П’єра Бомарше — «Севільський цирюльник» Дж.Россіні — одна із прем’єр останніх сезонів театру. Хочеться відзначити майстерне виконання віртуозної арії Розіни Лілією Гревцовою та неповторну арію Дона Базіліо «Поговір» нашим чудовим басом Сергієм Магерою.

Другий відділ концерту порадував Антрактом до 4 дії з опери «Кармен» Жоржа Бізе у виконанні симфонічного оркестру театру під керівництвом Алли Кульбаби.

З солістів опери яскраво себе показали Сергій Ковнір, майстерно перевтілившись в образ Мефістофеля з опери Шарля Гуно «Фауст», та Ольга Фомічова у невеличкій, але дуже зворушлива арії Лауретти з опери «Джанні Скіккі» Джакомо Пуччіні.

Вихід на біс

Надзвичайно доповнила святкову програму композиція «Сіртакі» М. Теодоракіса у чудовій сучасній хореографії Алли Рубіної, яка поєднала в собі чудовий гумор та високий рівень майстерності, з якими бездоганно справилися Юлія Кулик та Віталій Нетруненко.

Не менш ефектне враження справив на публіку інший балетний номер – па-де-де з балету «Полум’я Парижу» Бориса Асаф’єва у виконанні молодої солістки балету Анастасії Гурської та досвідченого прем’єра Віктора Іщука. Яскрава музика, чудове виконання та артистизм заслужено викликали справжні овації у глядачів.

Не менш яскраво проявили себе і солісти опери. Чудово співала Сусанна Чахоян, яка виконувала болеро Мікаели з оперети Шарля Лекока «Серце та рука», а Анжеліна Швачка майстерно перевтілилась у комічну сцену сп’яніння від вина Периколи з однойменної оперети Жака Офенбаха.

Тематика оперети продовжилась і у заключному номері концерту — фіналу з другої дії з оперети «Летюча миша», яку виконали солісти театру та хор, урочисто вбраний в стилі балу з репертуарної опери «Травіата» Джузеппе Верді.

До речі, шкода, що сам легендарний італійський композитор не був представлений у програмі концерту. На жаль, Пісеньку Герцога з опери «Ріголетто» у виконанні нашого чудового молодого тенора Валентина Дитюка ми не почули, але сподіваємося, 7 січня у глядачів ще буде така нагода. Бо, до Різдва Христового, святкову концертну програму цього чудового Гала-концерту знову матиме нагоду побачити київська публіка. І сфотографуватися біля чудової ялинки у фойє нашого неймовірно красивого Оперного театру.

Тетяна АСАДЧЕВА, «Вечірній Київ»

Sourse: vechirniy.kyiv.ua

No votes yet.
Please wait...

Ответить

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *