Віртуальні мандрівки та робот-павук: у столиці проходить фестиваль цифрового мистецтва

Цифрові технології — віртуальна та доповнена реальність, роботи — останніми роками входять у наше життя, і стають інструментом для митців. Ознайомитися із сучасними роботами українських та французьких авторів є змога на фестивалі.

Фестиваль проходить у столичному Довженко-Центрі. Фото автора

Фестиваль Novembre Numérique (Цифровий Листопад) — це серія фестивалів цифрового мистецтва, котрі Французький інститут проводить у всьому світі. Україна, як країна зі спільнотою цифрових художників, що активно розвивається, приєдналася до цього руху минулого року. Провівши у 2020 році перший фестиваль Novembre Numérique, який було присвячено виключно творам віртуальної реальності, цьогоріч, в рамках другого видання, організатори розширили спектр цифрового мистецтва доповненою (AR) реальностю, роботизованою скульптурою та відео, а також підготували публічну програму з лекціями та дискусіями.

«Через фестиваль Novembre Numérique Французький інститут в Україні починає дослідження нових можливостей, які відкривають цифрові технології, піднімаючи питання про їх місце у нашому житті та, можливо, їх перспективи у майбутньому: співіснування людей і машин», — вважає аташе з питань культури Французького інституту в Україні Фредерік Руссо.

Простір фестивалю поділений на підстанції. Фото автора

Простір Музею кіно поділений на кілька підстанцій, на кожній з яких відвідувачі має змогу отримати унікальний досвід.

Цього року глядачам показують 12 об’єктів: 4 французьких та 2 українських VR-роботи, 3 галереї у віртуальній реальності й одну виставку у доповненій реальності від V-Art. Ще 2 роботичні скульптури будуть представлені відомим французьким художником Фаб’єном Зокко особисто.

У світі Heterotopia, натхненному однойменною концепцією Мішеля Фуко, глядач може стати будівельником, використовуючи хмари з частинок. Фото надане організаторами

Французька спільнота VR-творців представлена емоційно яскравими творами, що занурюють глядача у невідоме. Так, у роботі In-Urbe спостерігач потрапляє до підземної частини міста, що складається з труб, кабелів, тунелів та катакомб. У світі Heterotopia, натхненному однойменною концепцією Мішеля Фуко, глядач може стати будівельником, використовуючи хмари з частинок. Проект Isle of The Dead натхненний картинами швейцарця Арнольда Бекліна та музикою Сергія Рахманінова.

Французький художник Фаб’єн Зокко розповідає про робота-павука. Фото автора

Французький художник Фаб’єн Зокко, який розвиває жанр роботичної скульптури, в Україну він привезе дві роботи. Spider and I — механічний павук, який з’єднаний з автором і відображає через свою поведінку настрій художника. Theotechnical deconstruction enterprise демонструє, як машина раз за разом переписує біблійний текст, щоразу його змінюючи. Вісім смартфонів відтворюють аудіально та візуально словосполучення, створені за алгоритмом зі слів, що містяться у Біблії.

Вісім смартфонів відтворюють аудіально та візуально словосполучення, створені за алгоритмом зі слів, що містяться у Біблії. Фото автора

Вісім смартфонів відтворюють аудіально та візуально словосполучення, створені за алгоритмом зі слів, що містяться у Біблії. Фото автора

«Назву „Павук і я“ запозичив із композиції британського співака Браяна Іно. Роботизована скульптура схожа на павука, для її розробки я спеціально досліджував рухи реальних павуків, — розповів „Вечірньому Києву“ Фаб’єн Зокко. — На руці маю браслет з датчиками, до якого підключений робот. Де б я не був, він аналізує мій стан, рівень стресу. І залежно від цього рухається — або повільніше, або агресивніше. На цю ідею мене наштовхнули фітнес-трекери. Для розробки використовував дослідження лабораторії когнітивного аналізу. Для другої роботи я відцифрував Біблію. Окремі слова поєднують алгоритми залежно від того, як часто вони зустрічаються в тексті, та як сполучаються. Ми вважаємо мову прерогативою людської цивілізації. Мені було цікаво, що вийде, якщо дати можливість машинам створювати на цій основі свою мову».

Французька ігрова студія Ubisoft запрошує віртуально відвідати Собор Паризької Богоматері в середньовічну епоху

Французька ігрова студія Ubisoft запрошує віртуально відвідати Собор Паризької Богоматері в середньовічну епоху. Ще десять років тому вони створили для однієї зі своїх ігор Assassin’s Creed повноцінну 3D-модель собору. Після пожежі 2019 року їхній цифровий архів виявився корисним не тільки для реконструкції зруйнованих частин будівлі, але і як можливість ще раз поглянути на втрачене — завдяки віртуальній реальності відвідувачі можуть побачити знаменитий архітектурний шедевр у всій його тривимірній величі.

Завдяки віртуальній реальності відвідувачі можуть побачити знаменитий архітектурний шедевр у всій його тривимірній величі. Фото автора

В українській частині експозиції представлені роботи проекту V-Art — це віртуальні галереї, VR-додатки та платформа для демонстрації, продажу та колекціонування цифрового мистецтва. Також глядач в AR-досвіді зможе познайомитися з віртуальною копією самого себе у світі елементарних частинок у VR-досвіді Fluence is Time times Flux. Художниця Тая Кабаєва презентує свою відеороботу «Кінець шляху визначає новий напрямок».

Тая Кабаєва розповідає про свою роботу. Фото автора

«Цю роботу створила під час резиденції в місті Славутич. Ходила містом та фотографувала різні об’єкти, — поділилася з „Вечірній Києвом“ Тая Кабанова. — Зазвичай я працюю як перформерка візуальної реальності, за годину з віузальної темряви створюю композицію з візуальним наративом. У цьому випадку реальну хроніку, об’єкти зі Славутича, поєднала з віртуальними, створивши власний фантазійний простір. Славутич будувався як місто майбутнього, намагалася це передати через візуальні знаки міста».

Цього року на фестивалі глядачам показують 12 робіт. Фото автора

У межах фестивалю 13 листопада проходить публічна освітня програмі від V-Art. Французькі та українські художники, підприємці та спеціалісти VR обговорять такі тема, як: історія цифрового мистецтва, франко-українська цифрова співпраця, VR-менеджмент та художнє використання нових технологій. Розклад

Розклад роботи фестивалю
13 листопада — 12:00 — 22:00
14 листопада — 12:00 — 18:00

Де: Музей кіно, Довженко-Центр, вул. Васильківська, 1 (станція метро «Голосіївська»)
Вартість квитків: 100 грн.

На вході на експозиційну частину фестивалю кожному відвідувачу допоможуть скласти індивідуальний маршрут по виставлених роботах, щоб якнайменше потрапляти в черги — кожна VR-станція здатна прийняти лише одного глядача. Також організатори нагадують, що фестиваль проводиться в умовах пандемії, тому під час заходів буде діяти санітарний протокол: наприклад, VR-шоломи будуть дезінфікувати після кожного користувача, а відвідувачі для входу мають надати сертифікат про вакцинацію або негативний результату тесту на коронавірус (зроблений не більше як за 72 години до події).

Також цими вихідними проходить форум «МУХі 2021», на якому обговорюють середовище сучасного мистецтва в Україні.

Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»

Sourse: vechirniy.kyiv.ua

No votes yet.
Please wait...

Ответить

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *