Кияни безкоштовно побачать культовий український фільм

Сьогодні в рамках кінолекторію Культурфільм: Фільми і міфи «братніх республік» пройде відбудеться лекція Ольги Брюховецької «(Два) відсутні похорони: травматична пам'ять у фільмах «Тіні забутих предків» і «Камінний хрест» та перегляд фільму «Камінний хрест» (1968, УССР, Київська кіностудія ім. Довженка, 82 хв. реж. Леонід Осика).

Зустріч відбудеться у форматі лекція-кінопоказ-дискусія.

ТЕМА



Два ключових фільми українського поетичного кіно «Тіні забутих предків» (1965) і «Камінний хрест» (1968) зазвичай сприймають як цілковиту антитезу конструкту «радянського українця», інтерпретуючи їх у термінах національної, а точніше етнографічної «автентичності». Обидва фільми, зняті за мотивами творів письменників дореволюційного українського модернізму (Михайло Коцюбинський, Василь Стефаник), розкривають світ не-радянської «іншості», цілковито пориваючи із панівним наративом історичного прогресу. Однак ця «іншість» якраз дозволяє краще висвітлити той специфічно радянський досвід непророблених історичних травм, який проривається на екран в обох фільмах, оминаючи цензуру, в режимі оптичного несвідомого.

ЛЕКТОРКА



Ольга Брюховецька – теоретикиня кіно і візуальної культури, кандидатка філософських наук, старша викладачка кафедри культурології Національного університету «Києво­-Могилянська академія». Закінчила філософський факультет Київського національного університету ім. Т. Г. Шевченка та магістерську програму з культурології НаУКМА, кандидатська робота присвячена психоаналітичній теорії кіно. На даний час займається дослідженням українських фільмів Параджанова в контексті візуальної культури постсталінізму.

ФІЛЬМ «КАМІННИЙ ХРЕСТ» режисера Леоніда ОСИКИ (1968, УССР, 82 хв.).

За мотивами новел Василя Стефаника «Камінний хрест» та «Злодій».

Галицький селянин Іван Дідух після марних спроб вибратися із злиднів вирішує поїхати з дітьми в Канаду і там спробувати віднайти щастя. Напередодні від’їзду в хату до нього пробирається злодій. Для його покарання Дідух запрошує гостей. В останню мить він прощає грабіжника, але сусіди вбивають його. Ранком у пам’ять про себе Іван встановлює на пагорбі давно припасений камінний хрест. 



Перший кадр – знамените сходження на гору – вважається репрезентативним для всього фільму (а може, й для українського кіно в цілому, враховуючи, що його помістили на обкладинку українського видання «Історії українського кіно» Любомира Госейка). У цьому знаменитому кадрі ландшафт тяжіє над людиною і водночас обрамлює її, це – героїчний дискурс суворого аскетичного життя, тяжкої фізичної праці і боротьби з природою, який нагадує оповідання «Старий і море» Хемінгуея чи «Міф про Сізіфа» Камю. Тут існує лише людина і її героїчна, тривала боротьба із значно більшою за неї силою»

(Ольга Брюховецька)

Коли: о 19:00.

Де: Довженко-Центр, вул. Васильківська, 1.

Вхід вільний за реєстрацією.

 

Ми є в Telegram (стеж за збоями в міському транспорті з нами).

Sourse: vechirniy.kyiv.ua

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...

Ответить

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *