«Markobook» просуває українську переможну ідеологію

Видавництво «Markobook» за короткий час стало досить відомим в Україні. Його заснував Марко Мельник, ветеран російсько-української війни, колишній воїн-доброволець

Захоплення літературою в Марка проявилося, як він розповідає, ще в учнівські роки, коли видавав шкільну газету, потім, у період навчання у виші, редагував студентську газету. А далі – Революція Гідності, Майдан. Марко Мельник організував у своєму місті самооборону, став сотником.

Про ветерана та книговидавця, його захоплення та підприємницьку діяльність  ідеться в новому випуску ютуб-проєкту «Каштан. Бізнес»

Після цього одразу – фронтова біографія вже періоду Антитерористичної операції, і знову ж проявилося давнішнє захоплення. В батальйоні «Азов» видавав «Перший фронтовий часопис», паралельно збираючи матеріали для майбутніх книжок. Звільнившись зі служби у 2016 році, Марко уже мав валізу рукописів для видання книг.

Прикметно, що перша серія книжок називалася «Азовські спогади».

«Це були спогади як моїх побратимів, так і мої власні, – говорить Мельник. – Написав книжку про нашу службу,  тогочасну воєнну діяльність. 2014 – 2015 роки були досить буремними, тому фактів, подробиць було вдосталь. Мені було надзвичайно цікаво описувати все це, ділитися враженнями з читачами, показувати бойовий досвід, великий заряд нашої енергії та мотивації. Вважаю, що це є дуже важливим для того, щоб мотивувати співвітчизників на подальшу боротьбу до перемоги».

Було цікаво почути із в уст пана Марка, з чого починалося видавництво, як спиналося на ноги. Зареєстрував підприємство, отримав ліцензію видавця. Але ж цього було  недостатньо. Головне – фінансування. Ось як пояснює Мельник:

«Я взяв кошти на цю справу зі своєї виплати на поранення, плюс побратими допомогли з громадської організації ветеранів полку «Азов». І, власне, так почалося маленьке видавництво. Створили невеличкий колектив. Спочатку не все було гладенько, на це були різні причини. Згодом я закрив свій перший проєкт і далі почав працювати окремо як видавець. Сам відправляв замовлення, сам  редагував і оформлював книжки. Сьогодні у видавництві близько десяти людей, які залучені до процесу виробництва книжок».

Вельми складним для видавця Мельника став 2022 рік. Після початку широкомасштабного російського вторгнення у видавничих справах довелося поставити крапку, перекваліфікуватися: хтось із соратників Марка став військовим, хтось – волонтером в офісі видавництва на столичній Бессарабці.

«Саме тут ми відкрили волонтерський центр і досить потужно допомагали Силам оборони, підрозділам, які захищали від рашистів Київ  та Київщину. А книжки зі складу видавництва роздавали людям. На часі стояло надважливе завдання – втримати столицю. А бізнесові справи мусили деякий час зачекати», – згадує співрозмовник редакції.

Новий етап видавничої діяльності настав після того, як на допомогу прийшов Український ветеранський фонд, профінансувавши кілька накладів найпопулярніших книжок «Markobook».

«Ми почали їх знову постачати у книжкові мережі, отримувати прибуток,  і бізнес відновився. Почали генерувати прибуток для видання нових книжок,  і відтоді ми вже видали декілька десятків нових видань».

На що робить ставку «Markobook»? Просуває українську переможну ідеологію.

«Сьогодні книга «Український націоналізм. Основи ідеології» продається найкраще, – говорить Марко Мельник. – Вона складає більше половини продажів».

Популярними є історичні книжки про полковника УНР Петра Болбачана, який свого часу, 100 років тому, командував операцією із звільнення Криму від більшовиків.

Чи одразу прийшов успіх до «Markobook»? Ні. І про це також відверто розповідає видавець. Але Мельник із колегами йшов своєю стежиною, наполегливо торуючи шлях до широкого визнання. В центрі уваги – такі тематичні напрямки, як, зокрема, мемуаристика, ідеологія, історія. За словами Марка, ці книжки реально потрібні для того, щоб українська нація виживала.

«Тобто це ті знання, які формують український світогляд, які дозволяють протидіяти російській псевдокультурі. Це ті ідеологеми, та інформація, ті знання, сенси, які нам допомагають сформувати справжній, чистий український світогляд, побудований на нормальних принципах, тобто, в якому немає нічого деструктивного, – пояснює видавець. – Нам треба бути українцями у своїй свідомості, щоб пережити страшну біду і вийти з цієї війни переможцями».

Мельник говорить, що після 2014 року, коли потрапив уперше на війну, зрозумів життя. З’явилися нові сенси, відкрилися очі на багато процесів,  і життя взагалі почало відчуватися більш гостро, постало розуміння важливих і менш важливих речей, змінилися пріоритети, тому й вирішив зайнятися в рамках своєї компетенції саме українською ідеологією у форматі видання книжок. 

Наш співрозмовник наголошує:

«Переломним моментом у вітчизняній книжковій індустрії була заборона російської книжки. Багато людей усвідомили, що є українська книжка, а раніше побутувала думка, що українських авторів мало. Казали, навіщо нам українські книжки, якщо є російські, їх багато і можна на будь-який смак собі знайти щось почитати. І це виявилося абсолютно неправдою. Українське книговидавництво – дуже потужне, воно повністю замістило всю потребу в російських книжках, і сьогодні ми не відчуваємо практично ніякого дискомфорту від того, що російська книжка відсутня в українських мережах».

Марко розповідає, що бувають дуже різні ситуації на шляху видання книжки. Наприклад, книга про лісника-розвідника «Правого сектору» була в роботі п’ять років через низку вагомих причин. Одна з них –  проблеми з публікацією певних авторів із міркувань безпеки, тому що вони мешкали на окупованих територіях.

Але якщо книжка написана і вона вимагає тільки коректури, редактури, верстки, оформлення друку, то її вихід у світ може зайняти кілька місяців.

Мельник розповів, що довго шукав, хто б написав книжку про ісламську державу, вважаючи, що ця тема дуже актуальна, потрібна.

«І так склалися обставини, що один із моїх знайомих уже написав цю книжку і не видавав з якоїсь причини. Ми видали її, вона була на той момент нашою найпопулярнішою книжкою, і потім її побачили на робочому столі тодішнього Головнокомандувача ЗСУ Валерія Залужного. Сьогодні вона продається дуже добре, містить актуальні та корисні знання у військовій сфері», – розповідає Марко Мельник.

Докладніше дивіться  в новому випуску ютуб-проєкту «Каштан. Бізнес» за посиланням

Источник

No votes yet.
Please wait...

Ответить

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *