Таким чином, постачальники послуг зможуть відключати українців, які заборгували, від газу, електроенергії та інших видів комунальних послуг. Для відновлення подачі комунальних послуг доведеться погасити заборгованість і сплатити послугу повторного підключення.
Раніше заборона нараховувати пеню і штрафи за заборгованість за житлово-комунальні послуги та припинення надання послуг була введена на період дії карантину. Згідно з правками в законі, така заборона буде діяти тільки в регіонах, де встановлено «червоний» рівень епідеміологічної небезпеки.
Постачальники зможуть відключати боржників через 30 днів після того, як регіон вийде з «червоної» зони карантину.
Щоб відновити подачу комунальних послуг у разі відключення, побутовим споживачам крім погашення заборгованості доведеться також сплатити послугу повторного підключення.
На зняття мораторію уже відреагував «Київводоканал».
«На жаль, є споживачі, які систематично не сплачують за послуги і накопичують борги. Ми завжди відкриті до співпраці зі споживачами, навіть тими, які заборгували нам дуже суттєві суми. Зокрема, ми пропонуємо реструктуризувати борг, звернувшись до Центрів обслуговування споживачів Київводоканалу. Але у випадках, коли споживачі не йдуть на діалог і стають злісними неплатниками, ми вимушені вдаватись до більш суворих заходів», — йдеться у повідомленні підприємства.
Одним з методів роботи з боржниками може стати відключення від каналізації. Проте, запевняють в водоканалі, відключенню від каналізації завжди передують офіційні попередження, де боржникові пропонують врегулювати ситуацію.
Водночас з 14 липня, набув чинності Закон № 1349-IX щодо захисту споживачів при врегулюванні простроченої заборгованості.. Шантаж, залякування та погрози від колекторів тепер під забороною.
Оксана КОШОВА
Sourse: vechirniy.kyiv.ua