Міжнародний фестиваль «Книжковий Арсенал» оголосив переможців всеукраїнського конкурсу «Найкращий книжковий дизайн 2020». Найкрасивіші книжки обирали вп’яте, а церемонія нагородження проходила у Мистецькому Арсеналі та вперше відбулася у форматі онлайн трансляції.
Переможців було обрано в 5 номінаціях: книги для читання, візуальна книга, дитяча книга, утилітарна книга й експеримент.
Гран-прі конкурсу отримало видання «ЗНАК. Українські товарні знаки 1960 – 1980». Видавництво: IST Publishing.
Видання також перемогло в номінації «Візуальна книга».
Дослідження У, Н, А колективу (Уляна Биченкова, Ніка Кудінова, Альона Соломадіна), присвячене історії українського графічного дизайну, зокрема галузі корпоративної ідентичності, часів відлиги, застою та перебудови.
У книжці співіснують два наративи – візуальний та текстуальний, які розкривають обрану тему в ширшій хронологічній перспективі: з аванґарду початку XX століття й до наших днів, адже матеріал потребує як наочності так і коментування. Більшою мірою фокусуючись на харківській школі промграфіки та доробку Володимира Побєдіна, видання демонструє архівні матеріали, називає імена та описує процеси й впливи в графічному дизайні України, в локальному та глобальному контекстах.
Номінація «Книга для читання»
Видання «Креативність та інші фундаменталізми», автор: Паскаль Ґілен. Видавництво: IST Publishing.
Книжка бельгійського соціолога культури побудована як восьмиденна подорож, що розгортається між кінцем 1980-х і початком 2010-х років, у якій Ґілен розглядає суспільний контекст креативності. Як креативність стала «вимогою сьогодення», і чи здатна вона не вихолощитись у власній надмірності після того, як із поля культури проникла в економіку й політику?
Номінація «Дитяча книга»
Видання «Реактори не вибухають. Коротка історія Чорнобильської катастрофи».
Автори: Катерина Міхаліцина, Станіслав Дворницький.
Чорнобиль, як місто, як атомна електростанція, як Зона відчуження, як трагедія і як символ. Цю книжку створено, щоб пояснити катастрофу людям, які народилися вже далеко по ній. Аби «Чорнобиль» був не просто словом, за яким упізнають Україну, а усвідомленим історичним досвідом. Його тут показано в кількох вимірах: технічному, емоційному, природничому, політичному.
Номінація «Утилітарна книга»
Серія перекладів. Історія та теорія фотографії й мистецтва «Тягар репрезентації: есеї про множинність фотографії та історії», автор: Джон Теґґ та «Вогонь бажання: зародження фотографії», автор: Джефрі Бетчен. Видавництво «Родовід».
Праця Джефрі Бетчена розповідає про виникнення фотографічного медіума, який став можливий на початку XIX сторіччя в добу європейського Романтизму саме тому, що він оприявнив розуміння історії як реально відбутого минулого, а не як міфологічної ментальної конструкції.
Джон Теґґ аналізує застосування фотографії як документу в судах, госпіталях, поліції та інших державних інститутах, що організовують та контролюють соціум.
Номінація «Експеримент»
Видання «Blindman».
Автори проєкту – Володимир Гавриш, Андрій Беницький. Видавництво IST Publishing.
Комікс про незрячу людину. Автори створили візуально-тактильний простір, у якому рельєфні форми та шрифт Брайля оповідають особисту чутливу історію та занурюють усіх охочих у незвичайну для повсякденного досвіду знакову систему.
Нагадаємо, у Києві стартував кінофестиваль «Відкрита ніч»: що подивитися.
Марія Катаєва
Будьте постійно у курсі подій, якими живе столиця – підписуйтесь на канал «Вечірнього Києва» у Telegram та Facebook.
Sourse: vechirniy.kyiv.ua